یک مربی:

در مدارس فوتبال ‌نباید اهداف فدای پول شوند

یک مربی فوتبال پایه معتقد است: در مدارس فوتبال نباید اهداف فدای پول شوند.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به فصل تابستان و بالطبع تب بالای فوتبال در تمامی کشور خصوصا استان های فوتبال خیز، وظایف مدارس فوتبال دشوارتر از همیشه به نظر می رسد. تمام هم و غم دانش آموزان و بازیکنان کم سن و سال در طول هفته، لحظه شماری برای آغاز یک سانس فوتبال است. به طوری که حتی وسایل ورزشی خود را از روز قبل آماده کرده و برای خود در دنیای کودکانه شان رویاپردازی ها می کنند که قرار است در آن جلسه تمرینی چه ها کنند.

او ادامه داد: تنها چیزی که می تواند این رویای زیبای بچه گانه آن را نقش بر آب نموده و آن‌ها را دلسرد و بی انگیزه نماید، رفتار برخی مربیان نابلد و مدیرانی است که فقط پول برای آن ها اهمیت داشته و سانس ها را قربانی پول می کنند. از مهم ترین عواملی که می تواند بچه ها را آزار دهد و از حضور در مدارس فوتبال لذت نبرند، رفتارهای تحقیرآمیز، تبعیض، بی‌برنامگی مربی، خشونت به جای جدیت، بی احترامی، باری به هر جهت بودن تمرینات و سانس، از سروته تمرین زدن، کم کاری و بی تفاوتی مربیان، کم تجربگی و مجموعه عواملی است که با روح و روان بازیکنان بازی می کند.

این کارشناس فوتبال بیان کرد: به جز مسایل یاد شده، خانواده ها از مدارس فوتبال انتظارات به جایی دارند که می طلبد در این زمینه اهتمام بیشتری از جانب این مراکز آموزشی صورت پذیرد. به اعتقاد بنده یکی از اساسی ترین آنها متعهد بودن مدارس فوتبال در قبال وقت و پول بازیکنان و خانواده ها به هر شکل ممکن است، یعنی باید بازده آموزشی و پر کردن اوقات فراغت از جانب آن ها به صورتی باشد که خانواده ها گمان نکنند وقت فرزندشان به بطالت سپری شده و پولشان را هدر داده اند.

او با تاکید بر این که در مدارس فوتبال نباید اهداف فدای پول شوند، عنوان کرد: همچنین باید مدارس فوتبال به خواست، اهداف و نیازهای بازیکنان از حضور در آن آکادمی یا مدرسه فوتبال مشرف و آگاه بوده و بدانند آن بازیکن و خانواده وی به چه دلیلی آن مدرسه فوتبال را از میان تعداد زیادی از مدارس فوتبال رسمی و غیررسمی انتخاب کرده اند و چه انتظارات به جایی از آن مجموعه دارند. نکته دیگر توجه مراکز یاد شده به امر استعدادیابی و معرفی بازیکنان مستعد به آکادمی ها و باشگاه های معتبرتر است و نباید به خاطر پول، این مهم توسط مسئولان مدارس فوتبال نادیده گرفته شود زیرا نگهداشتن بیش از حد و ممانعت از پیشرفت بازیکنان مستعد اوج خیانت در حق آن بازیکن محسوب می شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052818717
  • خبرنگار : 50228