اجلاسیه جهادگران شهید در فردوس برگزار می‌شود

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در کشور ۶۰ هزار جهادگر شهید داریم که ۶ نفر آنان از خراسان جنوبی هستند، گفت: جلاسیه جهادگران شهید در روز ۲۱ شهریور ماه در فردوس برگزار می‌شود.

مهدی هنری، امشب ۲۷ مرداد  در جمع رسانه با اشاره به اینکه همزمان با  سیزدهم شهریور۱۳۴۷ مقام معظم رهبری که طلبه ۲۹ ساله‌ای بودند به همراه تعداد دیگری از روحانیون از مشهد برای کمک به مردم در قالب یک گروه جهادی در منطقه زلزله زده حضور پیدا کردند و این اتفاق سرآغازی برای حرکت‌های مردمی و جهادی شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این رخداد با عنوان روز فردوس  گرامی داشته می‌شد که در دو سال گذشته با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی به عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی سیزدهم شهریور ماه به صورت ویژه و در قالب اجلاسیه جهادگران دیده شد.

هنری ادامه داد:  کتاب «دوباره فردوس» حاوی خاطراتی از حضور رهبر معظم انقلاب در فردوس نیز در آن ایام رونمایی شد و سال گذشته نیز این مراسم با حضور رئیس جمهور شهید آیت الله ابراهیم رئیسی برگزار شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: به مناسبت سالگرد سیزدهم شهریور ماه در قالب برنامه «از جهاد مقدس تا دفاع مقدس» اتفاقات خوبی چون حضور گروه‌های توانمند جهادی و افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها با محوریت را تا سیزدهم شهریور ماه در استان رقم خواهیم زد.

هنری با اشاره به اینکه یک ابتکار دیگر طرح نشان ملی فردوس و جایزه فردوس است که به جهادگر برتری که شاخصه‌های برتر جهادگری را دارند، اعطا خواهد شد، یادآور شد: پیشنهاد شده است که به واسطه خدمات جهادگونه ای که شهید جمهور آیت الله رئیسی داشته‌اند اولین نشان را به خانواده ایشان اعطا کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403052718665
  • خبرنگار : 50026