شهردار سنندج:

پروژه بلوار اسلام‌آباد سنندج در مراحل پایانی است

شهردار سنندج گفت: پروژه اسلام‌اباد ۴.۵ کیلومتر طول دارد که در ۱۲ سال گذشته یعنی سه دوره شورای شهر ۵۰ درصد پیشرفت داشت، اما در این دوره به همت شهرداری و شورا برای رفع معارضین اقدام شد و در این مدت ۵۰ درصد باقی‌مانده آن اجرا و پروژه در مراحل پایانی است.

سیدانور رشیدی عصر امروز (۲۷مرداد) در بازدید استاندار کردستان از پروژه کمربندی اسلام‌آباد و پارک نیشتمان سنندج، اظهار کرد: امیدآفرینی و حل مشکل مردم و ایجاد رضایتمندی در شهروندان اولویت برنامه‌های حوزه اجرا در شهرداری و شورای شهر است.

وی افزود: یکی از مشکلات در سرمایه‌گذاری‌ها و یا ایجاد دسترسی‌های شرق به غرب، بلوارها و رفع معارض بوده است که در زمان‌بر بودن اجرای پروژه تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: پروژه اسلام‌آباد ۴۰۵ کیلومتر طول دارد که در ۱۲ سال گذشته یعنی سه دوره شورای شهر ۵۰ درصد پیشرفت داشت اما در این دوره به همت شهرداری و شورا برای رفع معارضین اقدام شد و در این مدت ۵۰ درصد باقی‌مانده آن در مراحل پایانی است.

رشیدی تصریح کرد: موضوع حل مشکلات تعاونی‌ها در این مسیر هم از اقدامات مثبتی است که با اهتمام استاندار و همت مدیران شهری و شورای ترافیک استان و کمیسیون ماده ۵ مرتفع شده است.

به گفته شهردار سنندج، با حل این مشکل، برآورد ۳۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه به ۱۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت و ۲۰۰ میلیارد تومان به نفع شهرداری رقم خورد.

وی ادامه داد: قطعا اجرای پروژه اسلام‌آباد و دسترسی مردم از شرق به غرب تاثیرات مثبتی در کاهش ترافیک خیابان طالقانی، بلوار کارگر، خیابان ۱۷ شهریور و صلاح‌الدین ایوبی خواهد داشت برای ادامه کار هم به اهتمام استاندار کردستان توافقات مثبتی با ارتش صورت گرفته است که در آینده بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برنامه ریزی جدی برای بهره‌برداری از پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان 

شهردار سنندج گفت: پارک جنگلی ۳۰ هکتاری نیشتمان با هدف توزیع عادلانه خدمات در سنندج احداث شده و در این دوره شورا و شهرداری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رشیدی در جریان بازدید استاندار کردستان از پروژه‌ پارک نیشتمان هم، اظهار کرد: با توجه به اینکه دیدگاه مثبت در مدیریت شهری، کمیسیون‌های مختلف، شورای شهر، اعتبارات عمرانی شهرستانی و استانی، برای افزایش سرانه‌های فضای سبز پویش سنه سبز را راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در این راستا موضوع احداث پارک‌ها با توزیع عادلانه خدمات و در مناطق مختلف سطح شهر اجرا شد که در منطقه اسلام‌اباد پارک چهار هکتاری لاوان احداث شد.

رشیدی تصریح کرد: در منطقه جنوبی شهر هم پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان احداث می‌شود که باید از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای احداث این پارک تشکر کرد که مردم محلات بهاران و گریزه می‌توانند از آن استفاده کنند.

شهردار سنندج افزود: سایت ورزشی، ست بازی کودکان، نمایشگاه صنایع دستی براساس تاکیدات وزیر کشور و استاندار کردستان برای ارائه محصولات صنایع دستی، پیست دوچرخه‌سواری، فضای ورزشی زورخانه و فضاهایی برای اشتغالزایی و ایجاد درآمد با مشارکت مردم و ارائه خدمات به مردم از جمله ویژگی‌های پارک جنگلی نیشتمان است.

وی عنوان کرد: در این شب‌های فصل گرم سال خوشحالیم که مردم در پارک‌های روجیار، لاوان و دیگر فضاهای سبز سنندج که احیا شده است، حضور دارند و استراحت می‌کنند.

رشیدی همچنین از معاونت خدمات شهرداری، سیما منظر و مدیر شهرداری بهاران تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد: پارک نیشتمان هم در این دوره شورا و شهرداری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403052718664
  • خبرنگار : 50294