حسن رحیمپور ازغدی، در اختتامیه چهارمین کاروان طرح حامیم در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد گفت: امام حسین(ع) یک بار فیزیکی، یک بار با تخریب نام و اسم و رسم و یک بار هم با ترور و تحریف اهداف قیامش شهید شد؛ در دو شهادت اول، دشمن موفق نشد امام را حذف کند و شکست خورد اما در توطئه سوم یعنی تحریف شخصیت امام و یاران و اهل بیتش تقریبا موفق بوده است.
وی شهادت سوم را سختتر و بزرگتر از دو شهادت دیگر دانست و افزود: هنوز که هنوز است در برخی اذهان، حضرت زینب(س)، مضطر، بلاکش و مورد ترحم است در حالی که بین آن همه رعب و وحشت از ابرقدرت زمان(یزید) و بعد از همه مصیبتها، تنها یک زن بود که با اینکه از نظر نظامی شکست خورده به نظر میرسید ولی نترس و مقتدر مقابل یزید ایستاد و در پاسخ تهدید و تمسخرش گفت هر غلطی میخواهی بکن ما شکست نخواهیم خورد.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اینکه حضرت زینب(س) به یزید فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم، یعنی آنچه از ما و حامیان ما در این نبرد سر زد، اعم از وفاداری، ایثار، صداقت، شجاعت، حمایت از حق و .... زیبا بود. وقتی کاروان اسرا وارد کوفه و با گریه و ترحم مردم مواجه شدند، حضرت زینب فرمود هم میکشید هم گریه میکنید؟! بعد هم به بچهها تاکید کرد که فرزندان پیامبر(ص) صدقه نمیگیرند؛ هر چه به شما میدهند سمت خودشان پرت کنید. این یعنی خاندان پیامبر(ص) از ترحم بیزارند؛ حال ما بعد از ۱۴۰۰ سال چگونه چنین نگاهی به ایشان داریم؟
عزاداری یا مکتب توجیه گناه؟
رحیمپور ازغدی در ادامه به یکی دیگر از تحریفات پیرامون امام حسین(ع) و عزاداریها اشاره کرد و گفت: اینکه فرمودهاند اشک ریختن برای مصایب امام حسین(ع) سبب بخشش گناهان میشود، برای کسانی است که در خط امام و مقید به عمل صالح هستند اما احیانا دچار خطا و لغزشی میشوند، در این صورت خطایشان با اشک بر امام بخشیده میشود نه اینکه هر کس هر خطایی دلش خواست انجام دهد بعد بیاید در مجلس عزاداری اشک بریزد و بخشیده شود.
وی با تاکید بر اینکه این بخشش در پی اشک بر امام، برای جلوگیری از یاس و ناامیدی گنهکار است نه مغرور شدن به گناه و تداوم آن، اظهار کرد: برخی عزاداری سیدالشهدا(ع) را به مکتب توجیه و تشریع گناه تبدیل کردهاند به گونهای که فکر میکنند طی سال هر چه خواستند میتوانند انجام دهند و بعد با افتخار و در حال انجام همان گناهان به مجالس عزاداری بیایند و اشک بریزند تا بخشیده شوند و بعد دوباره همان مسیر را ادامه دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جذب افراد به دین نباید به بهای تحریف دین باشد (مانند آنچه در برخی کلیساها صورت گرفت)، تاکید کرد: دین برای جذب حقیقت شدن و اصلاح است نه جذب افراد شدن؛ مدرسه حسینی دائما به مرد و زن الهام میکند و آموزش میدهد که نه فقط صالح بلکه مصلح باشید؛ اصولا اگر صالح، مصلح و به فکر اصلاح دیگران نباشد، صالح هم نیست.
رحیمپور ازغدی یادآور شد: انسانها یا تسلیم خدا و اراده تکوینیاش هستند یا تسلیم ظالمان و مفسدین؛ حضرت زینب(س) در کاخ یزید این دو را از هم تفکیک کرد و فرمود ما در برابر اراده خدا تسلیم هستیم از این رو هرگز تسلیم دستگاه ظلم نخواهیم شد ولو فقط ۷۲ یار داشته باشیم.
وی افزود: برخی فکر میکنند کشته شدن یا ضربه خوردن، مطلقا ضرر است در حالی که منطق حسینی و زینبی این است که هدف، خداوند و رضای اوست (نه خود ما) و ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه و پیروزی؛ از این رو از انجام وظیفه لذت میبریم نه صرفا برنده شدن بنابراین حتی اگر ظاهرا هم شکست بخوریم پیروز هستیم.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: تقدیر الهی به معنای هیچ کاره بودن ما و حق نیز همیشه با قدرت برنده نیست؛ اینکه بگوییم وضع موجود چه عدل، چه ظلم، خواست خداوند است و ما باید راضی باشیم، بهانه ای برای سلب مسئولیت است نه تسلیم خدا بودن؛ تقدیر الهی این است که هر عملی به اذن خدا انجام دهیم نتیجهاش را می بینیم. (آب بنوشیم سیراب می شویم و اگر ننوشیم، تشنه میمانیم)
به گزارش ایسنا، مرحله استانی سومین دوره طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی(حا میم)، مرداد و شهریورماه جاری با حضور ۷۰۰۰ دانشجوی منتخب از سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.
انتهای پیام