روایتی از آشوب‌های پس از برکناری رییس‌جمهور مصر

فیلم «برخورد» همراه با جلسه نقد و بررسی در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، در ادامه نمایش فیلم‌های سینمای مقاومت جهان، فیلم « برخورد» به کارگردانی«محمد دیاب» محصول سال ۲۰۱۶ مصر به مدت ۹۷ دقیقه یکشنبه ۲۸ مردادماه ساعت ۱۵ همراه با جلسه نقد و بررسی با حضور دکتر وحیداله موسوی (مدرس، پژوهشگر ، مترجم و منتقد) در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در بخش نوعی‌نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ به روی پرده رفت و در ادامه در جشنواره‌های فیلم لندن، جشنواره مونیخ (برنده جایزه بهترین فیلم از کارگردانی نوظهور)، جشنواره فیلم وایادولید (برنده جایزه بهترین فیلمبرداری)، جشنواره کرالای هند (برنده جایزه تماشاگران)، جشنواره فیلم کارتاژ تونس (برنده جوایز بهترین فیلم، تدوین، فیلمبرداری و فیلم منتخب انتمن منتقدان فیلم آفریقا)، جشنواره قاهره (جایزه بهترین کارگردان اول)، جشنواره فیلم مونتکلر (برنده جایزه مخاطبان) و جشنواره زاگرب (برنده جایزه بهترین فیلم) نمایش داده شده، ضمن این که برنده جایزه سینما برای صلح ۲۰۱۷ به عنوان ارزشمندترین اثر سال و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل از جوایز سینمای فرانکون شده است.

فیلم «برخورد» (Encounter) به کارگردانی محمد دیاب، داستانی پیچیده و چندلایه را روایت می‌کند که در آن شخصیت‌ها در مواجهه با چالش‌های زندگی روزمره و بحران‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. این فیلم به بررسی موضوعاتی مانند هویت، روابط انسانی و تأثیرات اجتماعی می‌پردازد و تماشاگر را به تفکر درباره شرایط کنونی جامعه و چالش‌های آن وادار می‌کند.

داستان فیلم در زمان آشوب‌های پس از برکناری محمد مُرسی رئیس جمهور مصر جریان دارد و ماجرای تعدادی از بازداشت شدگان سیاسی و اجتماعی را دنبال می کند که ماموران فکر می‌کنند، آنها عضواخوان‌المسلمین هستند و به همین دلیل، آنها را پشت یک کامیون ۸ متری پلیس زندانی می‌کنند و ... .

شخصیت‌های اصلی فیلم هر کدام با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند و این مشکلات به نوعی نمایانگر واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه معاصر هستند. دیاب با استفاده از داستان‌گویی قوی و کارگردانی هنرمندانه، توانسته است احساسات عمیق شخصیت‌ها را به تصویر بکشد و تماشاگر را به دنیای آن‌ها نزدیک کند.

علاقه‌مندان برای دیدن فیلم و حضور در جلسه نقد و بررسی فیلم می‌توانند، روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ساعت ۱۵ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403052718394
  • خبرنگار : 71454