مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد

بازگشایی انتهای قیام با همکاری اداره راه و شهرسازی و شهرداری بجنورد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از همکاری این مجموعه با شهرداری بجنورد برای بازگشایی خیابان انتهای قیام به سمت مراکز دانشگاهی استان در ارکان خبر داد.

سید علی میرکریمی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: بازگشایی انتهای خیابان قیام برای دسترسی به جاده ارکان یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود و در این راستا با شهرداری بجنورد توافق شده است که آزادسازی زمین‌های داخل محدوده شهری توسط شهرداری و آزادسازی زمین‌های خارج از محدوده شهری توسط راه و شهرسازی انجام شود.

وی افزود: اخیرا نیز چندین الحاق از محل مستثنیات مالکانه و... با هدف بازگشایی مسیر دانشگاه برای توسعه آن محور انجام شده است. در صورتی که تملک تمام این مسیر انجام و به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی برسد این توان را داریم که ظرف یکسال راه را برای انجام عملیات آسفالت و... توسط شهرداری باز کنیم.

میرکریمی به الحاق زمین برای احداث مسکن ملی در شهرک فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: پیگیر الحاق یک هزار هکتار از اراضی در این محدوده هستیم که به دلیل واقع شدن ایستگاه قطار پروژه ریلی اسفراین-بجنورد، دچار وقفه شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون پیگیری‌های بسیاری برای الحاق این زمین انجام شده و دنبال این هستیم که ایستگاه ریلی جابه جا شود تا بتوانیم با الحاق این یک هزار هکتار، فضای مناسب برای ساخت مسکن فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم موافقت استان را بابت این موضوع جلب کنیم ولی در سطح ملی نیازمند پیگیری است. البته الحاق حدود ۷۰۰ هکتار از این عرصه نهایی شده اما به دنبال الحاق کامل آن هستیم تا بتوانیم برای احداث مسکن، قدم مناسبی برداریم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052718341
  • خبرنگار : 50444