راه‌اندازی اولین دهکده تخصصی فناوری و نوآوری شتر در بافق یزد

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد اعلام کرد: اولین دهکده تخصصی فناوری و نوآوری شتر در شهرستان بافق افتتاح می‌شود.

سیدعلیرضا اسمعیل زاده حسینی» در نشست برنامه‌ریزی کنفرانس بین المللی شتر، ضمن اعلام این خبر، افزود: ایستگاه تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه کشور در شهرستان بافق که خاستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه در کشور است، قرار دارد.

وی افزود: ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در شهرستان بافق شاهد برگزاری کنگره بین المللی شتر خواهیم بود. 

اسمعیل‌زاده خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس علاوه بر مباحث علنی و تحقیقاتی و یافته‌های جدیدی که ارائه خواهد شد، توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان و به تبع آن استان و کشور است که از نتایج و یافته‌های تحقیقاتی استفاده می‌شود.

«ابوالقاسم دهقان» فرماندار بافق نیز در این نشست گفت: افزود: قرار شد شهرستان بافق به عنوان پایتخت شتر تک کوهانه انتخاب شود که یک رویداد بسیار خوبی برای شهرستان خواهد بود. 

وی ادامه داد: یک پهنه شتر به مساحت ۱۵۰ هکتار برای کسانی که می‌خواهند در این صنعت فعالیت کنند، مصوب شده است ‌تا به برکت وجود این کنگره آغاز به کار کنند.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد مرکز تحقیقات شتر نسبت به گذشته، احیا و توسعه بیشتری پیدا کند و شتربانان و علاقمندان به این حوزه، فعالیت و همکاری خود را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دهقان تصریح کرد: در بحث تولیدات مرتبط با شتر، تفاهم‌نامه‌هایی در سطح کشوری در شهرستان بافق منعقد می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052718287
  • خبرنگار : 50214