مدیر تعاون روستایی استان همدان:

خرید تضمینی بیش از ۴۷ هزار تن جو توسط شبکه تعاونی‌های روستایی همدان

مدیر تعاون روستایی استان همدان از خرید تضمینی بیش از ۴۷ هزار تن گندم توسط شبکه‌های تعاونی‌های روستایی این استان خبر داد.

مسعود اکبری با اشاره به اینکه عملیات خرید تضمینی جو از ۲۶ خرداد ماه سال‌جاری در استان آغاز و در تاریخ شش مرداد ماه با پایان برداشت جو به اتمام رسید، اظهار کرد: در طی این مدت میزان ۴۷ هزار و ۷۰۰ تن جو توسط تعاون روستایی استان همدان و با مباشرت اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان از کشاورزان خریداری شد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی جو توسط ۱۴ کمیسیون خرید وابسته به تعاون روستایی در سطح استان انجام گرفت، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی جو تولید داخل کشور به ازای هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال با سه درصد افت مفید و دو درصد غیر مفید تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان همدان، اکبری خرید تضمینی جو را در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و با هدف جلوگیری از نوسان‌های شدید قیمت محصول، حمایت از تولیدکنندگان و کوتاه کردن دست دلالان از حاصل دسترنج کشاورزان زحمت‌کش دانست و گفت: به نظر می‌رسد با انجام خرید تضمینی جو این اهداف محقق شده و رضایت نسبی تولیدکنندگان را در پی داشته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052718259
  • خبرنگار : 50037