رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

هوشمندسازی کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان‌، افزایش بهره‌وری را یکی از فواید کشاورزی هوشمند دانست و تصریح کرد: هوشمندسازی کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

پیمان اسکندری ۲۷ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سمینار و نمایشگاه هوشمندسازی کشاورزی با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی و معرفی فناوری‌های نوین در این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه موضوعات و فن آوری‌های نوینی همچون معرفی آخرین دستاوردهای فناوری در حوزه کشاورزی هوشمندسازی آبیاری و مدیریت منابع آب، استفاده از پهپادها و سنجش از دور در کشاورزی، کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی دقیق، مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از ماشین‌آلات مدرن مطرح می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرستان، با بیان اینکه در خصوص اهمیت این رویداد بیان کرد: با توسعه کشاورزی پایدار و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، می‌توان به کشاورزی پایدار دست یافت و منابع طبیعی را به نحو بهتری مدیریت کرد.

اسکندری بهبود کیفیت محصولات کشاورزی را یکی دیگر از اهداف مهم توسعه کشاورزی هوشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان محصولات کشاورزی با کیفیت‌تر تولید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ایجاد اشتغال مستعدان عرصه کشاورزی را یکی دیگر از نتایج کشاورزی هوشمند ذکر کرد و افزود: توسعه فناوری‌های نوین در کشاورزی می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان شود.

اسکندری ابراز امیدواری کرد این سمینار و نمایشگاه با استقبال گسترده کشاورزان، کارشناسان کشاورزی و فعالان بخش خصوصی روبرو شود.

وی تصریح کرد: انتخاب ماه آذر جهت برگزاری سمینار به دلیل پایان فصل برداشت زراعت و باغات استان است و کشاورزان با فراغت خاطر به دور از مشغله کاری خواهند توانست در این سمینار شرکت کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403052718035
  • خبرنگار :