مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمان معرفی شد

صبح امروز ۲۷ مردادماه آیین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان کرمان با حضور معاون پزشکی قانونی کشور، معاون استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: عباس آمیان بیش از ۱۴ سال به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان خدمت کرد.

وی با تشریح اهمیت کار پزشکی قانونی بیان کرد: یکی از مهمترین بازوان دستگاه قضایی، نظریات پزشکی قانونی است و این اداره ماموریت‌های گسترده‌ای دارد و نظرات کارشناسی آنها باعث صدور حکم عادلانه می‌شود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان، نظرات کارشناسی پزشکی قانونی جزء ادله اثبات دعوا و کشف جرم قرار می‌گیرد و خدشه‌ای به ادله‌ای که مبنای علمی دارد، وارد نمی‌شود.

به اعتقاد وی، هر چه تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه پزشکی قانونی رشد پیدا کند، استحکام آرا بیشتر خواهد بود.

حمیدی با اشاره به خدمات مدیرکل سابق پزشکی قانونی کرمان عنوان کرد: پزشکی قانونی استان، خوشنام است و تلاش‌های عباس آمیان قابل تحسین است.

«در ۱۳ دی ماه سال گذشته حمله تروریستی بزرگی در استان کرمان به وقوع پیوست و در یک لحظه حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند و مجروحان زیادی داشتیم و کار جهادی در پزشکی قانونی شکل گرفت و با سرعت و دقت کار انجام شد. پاسخ خانواده‌های شهدا داده و پیکر مطهر شهدا تحویل خانواده‌هایشان شد که باید از کار همکاران پزشکی قانونی تجلیل شود.» این مطلب را رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آئین گفت.

وی با اشاره به عدم وجود مرکز پزشکی قانونی در برخی از شهرهای استان کرمان در ادامه افزود: مدیرکل جدید بایستی با تلاش فراوان باعث رشد پزشکی قانونی شود.

به گزارش ایسنا، در این آیین از خدمات دکتر عباس آمیان تکریم و دکتر مسعود قادی پاشا به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403052717973
  • خبرنگار : 50189