رئیس هیئت تکواندو استان خبر داد

گلستان میزبان آزمون ملی دان ۴ و ۵ تکواندو

رئیس هیئت تکواندو استان گلستان با اشاره به اینکه این استان امروز به مهد تکواندو و یکی از استان‌های فعال در این حوزه تبدیل شده است، گفت: در مهرماه سال جاری برای نخستین بار آزمون ملی دان ۴ و ۵ تکواندو به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.

دکتر علی نوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رشد ۶۰ درصدی جامعه آماری ورزشکاران رشته تکواندو در استان گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه آماری ما در تکواندوی استان به ۱۶ هزار ۳۸۹ نفر رسیده است که این مهم نوید قهرمانی‌های بیشتری را به ما می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال گذشته لیگ تکواندو استان را برگزار کردیم، افزود: برگزاری این لیگ باعث شد تا استان گلستان بتواند با شرکت در مسابقات بین‌المللی افتخار آفریده و برای اولین بار سال گذشته در تورنمنت امارات که بزرگ‌ترین تورنمنت بین‌المللی دنیاست ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز کسب کنیم.

رئیس هیئت تکواندو استان گلستان با تاکید بر اینکه در مسابقات پومسه تورنمنت بین‌المللی ترکیه که در آنتالیا برگزار شد یک تیم از گلستان شرکت کرد، ادامه داد: این تیم در این مسابقات موفق به کسب پنج مدال رنگارنگ شد.

نوری با اشاره به کسب موفقیت تکواندوکاران گلستانی در رویدادهای بزرگ برون‌مرزی، بیان کرد: امروز این باور در تکواندوکاران گلستانی ایجاد شده است که در مسابقات برون‌مرزی هم می‌توانند موفقیت کسب کنند که شاهد آن این است که قهرمان‌های ما در سه رویداد بزرگ که به میزبانی ما برگزار شد، همچینین در جام فجر، پریزیدنت کاپ و جام باشگاه‌های آسیا خوش درخشیدند و توانستند عناوین مختلفی را کسب کنند.

علی نوری با بیان اینکه برای اولین بار در کشور استان گلستان در مهرماه میزبان آزمون دان ۴ و ۵ بانوان کشوری است، افزود: و برنامه داریم لیگ استان را برای سال دوم به روش جدید «گرنت پری» برگزار کنیم، تفاوتی که گرنت پری با لیگ های قبلی دارد این است که هر بازیکن روزی ۴ یا ۵ بازی انجام می دهد و این مساله می طلبد که یک تکواندوکار با آمادگی بدنی بالاتری در مسابقات شرکت کند.

حضور سه تیم گلستانی در لیگ نونهالان تکواندو 

وی از حضور سه تیم از استان گلستان در لیگ نونهالان کشور خبر داد و اضافه کرد: در مهر ماه به میزبانی استان گلستان مسابقات خردسالان و نونهالان منطقه ۳ کشور با حضور تیم‌هایی از استان‌های مازندران، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد که امیدواریم تکواندوکاران ما بتوانند بهترین نتایج برای استان به ارمغان آورده و باعث سربلندی استان و کشور شوند.

نوری بر تاثیرات ورزش بر فرهنگ و اخلاق جامعه تاکید کرد و گفت: همه می دانیم که یک رشته ورزشی و یک اداره رشد نمی‌کند مگر اینکه بتواند آثارش را به جامعه منتقل کند، بنابراین تاثیرات ورزش، به خصوص تکواندو در فرد و جامعه به صورت توامان اثر بخش است زیرا تکواندو علم خوب زیستن است ما در تکواندو اولین چیزی که داریم اخلاق به معنای احترام به استاد، پدر و مادر و رقیب است؛ در تکواندو یاد میگیریم که احترام به همشهری، همنوع، معلم، برادر و خواهر را تمرین کنیم و این موضوع اولین گامی است که ما در تکواندو و رشته های رزمی می توانیم برای تقویت فرهنگ جامعه برداریم.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون تکواندو استان گلستان با بیان اینکه در سه سال گذشته علاوه بر توجه به مسائل ورزشی و قهرمانی در بُعد فرهنگی در استان قدم‌های مثبتی را برداشته شده است، ادامه داد: توانستیم از ظرفیت‌های قهرمانان جهان المپیک استفاده کنیم به این معنا که در درجه اول شهدای این رشته ورزشی از جمله آقای «محمد جواد بای» جوان ترین خلبان جنگنده کشور که یک تکواندو کار بود را به جامعه تکواندو معرفی کنبم.

نوری در رابطه با تاثیر رسانه در آموزش درست به فرزندان گفت: استفاده از ظرفیت رسانه و قهرمانان ورزشی باعث می‌شود که ما آنچه که در ذهنمان است برای القا مبانی فرهنگی خیلی ساده‌تر و ماندگارتر به فرزندانمان بیاموزیم.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع حجاب که این روز ها مطرح است، دیروز مبینا نعمت‌زاده به ما نشان داد با حجاب اسلامی و بدون محدودیت هم می‌توان سکوهای جهانی و المپیک را فتح کرد و خیلی راحت می‌توان با استفاده از ظرفیت رسانه هم آموزش درستی به فرزندانمان بدیم و هم اینکه اثر و ماندگاری آن پایدارتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403052416363
  • خبرنگار : 50477