یک کارگردان تئاتر مطرح کرد

اجرای نمایش آیینی «خورشید کاروان» با محوریت داستان ورود کاروان اسرای کربلا به عبادتگاه راهب نصرانی

کارگردان نمایش «خورشید کاروان» گفت: نمایش آیینی خورشید کاروان با محوریت داستان ورود کاروان اسرای کربلا به عبادتگاه راهب نصرانی در بیستمین سال به مدت ۱۴ روز در سالن اصلی تئاتر شهر به نمایش در آمده است.

علی اصغر لشکری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین اجرای این نمایش در سال ۸۰ بود که پس از ۳ سال توقف به دلیل از دست دادن چند بازیگر دوباره فعال و اکنون بیستمین سال اجرای آن را داریم.

وی اضافه کرد: این نمایش با ۴۰ روز تمرین در سالن اصلی تئاتر شهر که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اختیار ما قرار گرفت با ۶۰ نفر از بازیگران و عوامل با موفقیت انجام و از ۱۶ مردادماه روی صحنه است.

لشکری ادامه داد: ۵ نفر از بازیگران این نمایش خانم ، ۲۰ نفر کودکان خردسال و چند نفر هم آقایان هستند که بانوان و کودکان خردسال در نقش اسرای کربلا ایفای نقش می‌کنند.

کارگردان نمایش «خورشید کاروان» عنوان کرد: تبلیغات شهری این نمایش توسط معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد با نصب ۵۰ بنر در سطح شهر انجام شد که البته قرار بود طی ۱۰ شب برگزار شود، اما به درخواست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تا ۳۰ مردادماه ادامه دارد.

وی در خصوص محوریت نمایش تصریح کرد: موضوع نمایش به جریانات بعد از واقعه عاشورا و پیرامون حرکت کاروان اسرا به سمت شام است که بن مایه آن به داستان دیر و راهب نصرانی پرداخته که شبی میزبان کاروان اسرا و سر مبارک امام حسین(ع) بود.

لشکری ادامه داد: با توجه به سنگینی اجرا و ایفای نقش کودکان در این اثر که ۷۵ دقیقه روی صحنه به نمایش در می‌آید در روز یک اجرا داریم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

وی با اشاره به رایگان بودن اجرا در تشریح تامین هزینه‌های این اثر اضافه کرد: برخی از نهادها، موسسات و سازمان‌ها در تامین هزینه‌ها و جمع‌آوری ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرا کمک کرده‌اند؛ ضمنا برخی از عوامل نمایش نیز در تامین هزینه‌ها کمک‌کننده بوده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052315885
  • خبرنگار : 50549