معاون فرماندار شیراز مطرح کرد:

پایش و ارزیابی مستمر مسائل محیط زیستی در شیراز

معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز از پایش و نظارت و ارزیابی مستمر مسائل زیست محیطی در این شهرستان خبر داد.

سیدابوذر حسینی امروز، ۲۳ مردادماه در جلسه ممیزی و پایش محیط زیست و منابع آب شهرستان شیراز، از عملکرد قابل قبول دستگاه‌های اجرایی و خدمات در این حوزه تقدیر کرد و گفت: مسائل مرتبط با محیط زیست و بازیافت و دفع پسماند به طور مستمر پایش و ارزیابی می‌شود.

وی از دستگاه‌های خدمات‌رسان در این حوزه خواست با تلاش و جدیت بیشتری به اقدامات خود ادامه دهند  و سپس افزود: زباله‌های عفونی مراکز درمانی شهرستان شیراز با همکاری علوم پزشکی و با حفظ الزامات زیست محیطی جمع‌آوری و توسط دستگاه‌های مخصوص بی‌خطرسازی و دفع می‌شود.

 حسینی با تاکید بر اولویت حفظ محیط زیست گفت: چالش‌های زیست محیطی که مهم‌ترین آن تغییرات آب و هوایی و گرم شدن  و آلودگی هواست به دلیل رشد جمعیت و توسعه صنعتی اتفاق افتاده و حل آن با استفاده از فناوری‌های نوین وتوسعه منابع انرژی تجدیدپذیر امکان‌پذیر است.

معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز ادامه داد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با توان علمی و ظرفیت تحقیقاتی و نگرش خلاق و تحول‌آفرین خود می‌توانند نقش اصلی در این مهم داشته باشند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دستان پرتوان کشور برای اقدام اصولی در حفظ محیط زیست هستند و می‌توانند منشأ ترویج دانش و نگرش زیست محیطی علمی و رهایی از چالش‌های زیست محیطی باشند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052315784
  • خبرنگار : 50649