۵۸ درصد گاز مصرفی استان سمنان به تولید برق اختصاص یافت

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان سمنان از اختصاص ۵۸ درصد گاز مصرفی استان، به تولید برق خبر داد.

اسماعیل سعیدی ۲۳ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: استفاده از گاز طبیعی برای تولید برق، باعث افزایش بازدهی نیروگاه‌ها می‌شود و افزون بر این کاهش تولید آلاینده‌ها را در پی دارد.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان سمنان گفت: بر اساس داده‌های موجود، ۵۸ درصد گاز مصرفی استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان تیرماه به دو نیروگاه سیکل ترکیبی استان و برای تولید برق اختصاص‌داده‌شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، بیش از ۶۳۸ میلیون و ۳۷۵ هزار مترمکعب گاز طبیعی به ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی استان تحویل داده شده است.

سعیدی با بیان اینکه گاز تحویلی به ۲ نیروگاه استان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۳۹ میلیون و ۲۴۸ هزار مترمکعب بوده است، تصریح کرد: این رقم حاکی از افزایش ۱۸ درصدی گازرسانی به ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی استان طی بازه زمانی مورد اشاره است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق CHP در استان سمنان، خاطرنشان کرد: این ۱۰ نیروگاه کوچک، به شبکه برق سراسری متصل هستند.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان سمنان در پایان با اشاره به ناترازی موجود در انرژی کشور خواستار صرفه جویی بیشتر در مصرف منابع انرژی از سوی مشترکین این استان شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052315772
  • خبرنگار :