معاون ستاد مرکزی اربعین خبر داد

فعالیت ۹۰۰ «گیت» در مرزهای اربعینی کشور/ عبور هر زائر کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد

معاون ستاد مرکزی اربعین کشور از فعال‌بودن بیش از ۹۰۰ گیت در مرزهای اربعینی کشور خبر داد.

سردار حسن پلارک در حاشیه بازدید از مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش سرعت تردد زوار از گیت‌های خروجی و ورودی در اربعین امسال گفت: مشکلی که در گذشته داشتیم کمبود گیت‌های طرف عراقی نسبت به گیت‌های ایرانی بود که موجب شده بود شاهد تراکم جمعیت در گیت‌های طرف عراق باشیم.

وی افزود: در همین راستا از سال گذشته اقداماتی برای افزایش گیت‌های عراقی صورت گرفت و خوشبختانه اربعین امسال تعداد گیت‌های عراقی با گیت‌های ایرانی برابر شده است.

پلارک گفت: در حال حاضر حدود ۹۰۰ گیت در مرزهای اربعینی کشور برای خروج و ورود زوار اربعین فعال است که از این تعداد ۳۰۰ گیت در مرز مهران، ۲۰۰ گیت در مرز شلمچه، ۱۵۰ گیت در مرز چذابه و ۱۱۰ گیت در مرز خسروی فعال است.

وی افزود: در هر یک از مرزهای باشماق و تمرچین به دلیل تردد کم زوار، تعداد گیت‌ها کمتر از ۱۰۰ گیت است.

معاون ستاد مرکزی اربعین در ادامه به راه‌اندازی سامانه امام سجاد(ع) در مرزهای کشور اشاره و تصریح کرد: علاوه بر افزایش گیت‌ها، راه‌اندازی این سامانه نقش موثری در افزایش سرعت تردد زوار از مرزهای اربعینی داشته است.

پلارک گفت: از طریق این سامانه، زمانی که اطلاعات زائر در خروجی کشور ثبت می‌شود، بصورت برخط این اطلاعات در سامانه گیت عراقی هم ثبت شده و نیازی نیست که مجددا تایپ شود و طرف عراقی تنها گذرنامه را بررسی و مهر کرده و همین امر موجب شده، مدت زمان عبور هر زائر از گیت‌ها به کمتر از یک دقیقه برسد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052315537
  • خبرنگار : 50182