ناظر گمرکات استان مطرح کرد

تسریع صادرات کالاهای موکب‌های اربعین در خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی از انجام تشریفات گمرکی خروج موقت و صادرات اقلام همراه موکب‌های اربعین حسینی (ع) در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.

 جواد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بسیج تمامی امکانات گمرک برای تسهیل و تسریع  سفر اربعین اظهار کرد: تمام تلاش ما این بوده با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم انجام تشریفات گمرکی خروج موقت و صادرات کالاهای موردنیاز موکب‌های اربعین حسینی را به‌گونه‌ای انجام دهیم که رضایت موکب داران و زائران را فراهم کنیم.

وی افزود: از ۱۳ مرداد ماه تا کنون تشریفات گمرکی عتبات برای خروج موقت خودروها و صادرات اقلام همراه موکب‌های اربعین حسینی (ع) در شیفت‌های کاری، حتی خارج از ساعت اداری و ایام تعطیل در گمرک استان با فعالیت یک تیم ویژه  از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب در حال انجام‌ بوده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بابیان اینکه تاکنون تشریفات گمرکی بیش از ۵۱۸ اظهارنامه خودرو برای خروج موقت و تعداد ۴۹۰ پروانه صادراتی کالاهای موردنیاز موکب‌های اربعین انجام‌شده است، تصریح کرد: با همکاری گمرک خراسان رضوی با ستاد عتبات عالیات استان و هماهنگی انجام‌شده با آنان، به‌سرعت و بدون معطلی نسبت به انجام تشریفات گمرکی خروج موقت موکب داران اربعین حسینی (ع) و رانندگان عزیز و صادرات کالاهای موردنیاز اقدام شده است.

وی تأکید کرد: گمرک استان به صورت منحصر به فرد با در نظر گرفتن تمهیدات لازم تلاش دارد در زمینه بازرسی‌ها و بازدیدهای حضوری برای تشریفات گمرکی خروج موقت و صادرات اقلام همراه موکب‌های اربعین حسینی (ع) اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن براساس لیست ستاد عتبات عالیات استان انجام دهد.

افزایش ۴۴ درصدی ترانزیت خارجی خراسان رضوی طی ۴ ماهه اول امسال

ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره حوزه ترانزیت خارجی استان در ۴ ماهه اول امسال گفت: میزان حجم کل ترانزیت خارجی مبدأ و مقصد یک‌ میلیون و ۲۹۰ هزار تن در خراسان رضوی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۴ درصدی هستیم.

جعفری اظهار کرد: صادرات کالا از گمرکات استان خراسان رضوی در این مدت با رشد بیش از ۱۹ درصدی به لحاظ ارزشی در مقایسه با سال گذشته مواجه بوده و به ۵۸۲ میلیون دلار رسیده است.

وی با تشریح عملکرد ۴ماهه تجارت خارجی گمرکات خراسان رضوی اظهار کرد: میزان صادرات کالا از ۵ گمرک استان معادل یک‌ میلیون و ۱۴ هزار تن و به ارزش تقریبی ۵۸۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از لحاظ وزنی ۲۴ درصد و از حیث ارزش ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت ۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار از طریق گمرکات خراسان رضوی وارد استان شده است که این آمار نشان می‌دهد واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۴درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۱۵درصد منفی بوده است.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی عمده واردات کالاها به استان را پنبه، نخ، تلفن همراه، طلا و نهاده‌های دامی عنوان کرد و گفت: عمده واردات کالاها به خراسان رضوی از کشورهای امارات، تاجیکستان، ترکیه و چین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقلام صادراتی استان نیز محصولات کشاورزی، تخم خوراکی پرندگان و محصولات صنعتی و به ترتیب به کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان صادر شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052315475
  • خبرنگار : 50664