رئیس اداره بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان خبر داد

واکسیناسیون بیش از ۴ میلیون راس دام خوزستان علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان از واکسیناسیون بیش از ۴ میلیون راس دام سبک این استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک PPR خبر داد.

محمد آنتیک‌چی امروز (۲۲ مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح ایمن‌سازی جمعیت دام سبک استان خوزستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیش از ۴ میلیون راس  دام سبک در بیش از ۲۸۰۰ واحد اپیدمیولوژیک علیه بیماری PPR به صورت کاملا رایگان توسط اکیپ‌های دامپزشکی زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان یا PPR نوعی بیماری ویروسی است که بز، گوسفند و برخی دیگر از نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی مانند شتر را درگیر می‌کند. از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفس و سرفه، ذات الریه، التهاب روده‌ها و اسهال است که یکی از راه‌های اصلی انتقال بیماری طاعون نخشوارکننده کوچک از طریق ذرات آئروسل بین دام است.

آنتیک‌چی یادآور شد: در فاز ملی واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک که از اول فروردین‌ماه تا ۲۰ مردادماه امسال انجام شد اداره‌کل دامپزشکی خوزستان با پوشش صددرصدی در صدر واکسیناسیون PPR در کشور قرار گرفت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052214938
  • خبرنگار :