فرماندار خبرداد

اختصاص بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار به توسعه روستاهای بخش مرکزی گناباد

فرماندار گناباد از اختصاص ۲۱۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی شهرستان به روستاهای بخش مرکزی گناباد خبر داد و گفت: این اعتبارات در حوزه راه‌های روستایی، نگهداری دهیاری‌ها، طرح‌های هادی، آب‌رسانی و بهسازی قنوات و حوزه کشاورزی و بهداشت و زیرساخت ورزشی روستاهای بخش مرکزی اختصاص یافته است.

فرماندار گناباد دوشنبه ۲۲ مردادماه در نشست با دهیاران بخش مرکزی شهرستان گفت: با توجه به نقش برجسته‌ای که دهیاران در روستاها دارند می‌طلبد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستایی را شناسایی و با نوآوری و خلاقیت در کنار پروژه‌های عمرانی و آبادانی با هم‌افزایی و حل اختلاف‌های محلی در روستاها در راستای رفع مشکلات و پویایی روستا و همچنین جلب رضایت مردم قدم بردارند.

وی با بیان اینکه قطار پیشرفت انقلاب در سه سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و در دولت چهاردهم امید است کار همچنان با قدرت و قوت بیشتری پیش برود، گفت: دستاوردها و فعالیت‌ها باید با نگاهی صادقانه به دور از تفکرات سیاسی، اغراق نمایی و غیر واقع به مردم معرفی شود.

فرماندار گناباد در این نشست از اختصاص سه دستگاه خودرو به ناوگان فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان با حمایت وزارت کشور از محل اعتبارات ملی خبر داد.

حفر چاه‌ و انتقال آب دریای عمان تنش آبی گناباد را حل خواهد کرد

فرماندار گناباد در ادامه گفت: در حوزه برق و گاز مشکلی وجود ندارد و پوشش ۱۰۰ درصدی گازرسانی به روستاهای گناباد انجام شده و مشکل کنونی و زیربنایی گناباد تنش آبی است.

وی افزود: معضل آب و تنش آبی با حفر چند چاه عمیق که یکی از آن‌ها دارای توان تولید ۴۵ لیتر بر ثانیه آب است تا حدودی رفع و مدیریت خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه در ۲ سال آینده تنش آبی گناباد با بهره‌برداری از خط انتقال آب از دریای عمان به شمال شرق کشور کاهش خواهد یافت؛ اظهار کرد: از محل خط انتقال آب دریای عمان ۶۰۰ لیتر بر ثانیه درخواست کرده‌ایم که با حدود ۴۵۰ لیتر بر ثانیه موافقت و به گناباد اختصاص می‌یابد.

وی از ارتقای پست‌های فوق توزیع برق گناباد از یک پست به چهار پست خبر داد و گفت: مشکلی در تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن گناباد در زمینه‌های تأمین گاز،‌برق و ت لفن وجود ندارد و تنها مشکل تأمین آب است.

نصیری گفت: یک هزار و ۹۹۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در این شهرستان از سه سال گذشته تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

 وی اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۹۲۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد از ابتدای دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

وی افزود: تعداد ۲ هزار واحد مسکونی هم با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۸۰ درصد در گناباد در حال اجرا است.

گره‌گشایی از هزار و ۱۵۲ واحد طرح نهضت مسکن مهر که بیش از ۱۲ سال گرفتار مسائل ساخت و ساز و مسائل زیربنایی و روبنایی بودند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز یک هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد امسال تکمیل گردید.

فرماندار گناباد با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های هزار واحد نهضت ملی مسکن گناباد گفت: زیرساخت‌های روبنایی شامل مسجد، درمانگاه، فضای سبز، زمین ورزشی، محوطه‌سازی و نصب روشنایی اجرا گردید.

 فرماندار گناباد احداث پل‌های مناطق شهری و روستایی را از اقدامات زیربنایی دانست و افزود: تعداد ۱۰ پل برای افزایش ایمنی در برابر خطرات خسارت بار سیلاب را از اقدامات زیربنایی و مدیریت بحران بوده که اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری بیش از ۲۴۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی از آغاز عملیات اجرایی ۲۲۷ هزار مترمربع آسفالت روستایی خبر داد و افزود: از ۵۴۰ هزار مترمربع آسفالت راه‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی توسط راهداری گناباد به بهره‌برداری رسید

وی افزود: اعتبار بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری برای بهسازی و تعریض جاده گناباد به فردوس و ۱۴ میلیارد ریال برای بهسازی و روکش آسفالت و ایمنی جاده گناباد به بجستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث طرح زیرگذر روستاهای اقماری این شهرستان چندین سال به طول انجامید، گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه گناباد، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبارات راهداری و ۱۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری به این پروژه اختصاص یافته که با اجرای طرح آن مسیر تردد روستاهای حومه به مرکز شهر روان‌سازی خواهد گردید.

فرماندار گناباد همچنین از پیگیری نماینده شهرستان در تکمیل این پروژه و تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی برای احداث زیرگذر روستاهای اقماری گناباد خبر داد.

رضا باقرزاده بخشدار مرکزی گناباد در ادامه با اشاره به سرعت بخشی اجرای نهضت ملی مسکن روستایی و ارائه پروانه مسکونی به متقاضیان گفت: تعداد ۳۰۰۰ پروانه مسکونی در طول ۳ سال گذشته در روستاهای بخش مرکزی گناباد صادر شده و این در حالی بوده که این رقم معادل پروانه‌های صادر شده در ۴۲ سال گذشته در روستاهای این بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای محرومیت‌زدایی روستاها از زمان شروع طرح‌های هادی در روستاهای بخش مرکزی بالغ‌بر یک‌میلیون مترمربع معابر روستایی در روستاهای بخش آسفالت شده است، اذعان کرد: معادل یک چهارم این میزان به متراژ ۲۵۰ هزار مترمربع در سه سال اخیر پروژه زیرسازی، ابنیه و آسفالت معابر روستایی در بخش مرکزی گناباد اجرا گردیده است.

بخش مرکزی شهرستان گناباد دارای ۲۸ روستا و ۲۳ دهیاری فعال است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052214934
  • خبرنگار : 30147