رئیس اداره مدارس غیردولتی کرمان اعلام کرد

همسان‌سازی قرارداد معلمان و مدارس غیردولتی استان کرمان/ تشریح انواع دریافتی از والدین

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قرارداد بین همکاران و مدارس غیردولتی استان همسان‌سازی شده و از اول مهر هرکس که در مدارس غیردولتی کار می‌کند براساس نرخ اداره کار و قانون بیمه قراردادش مشخص است و یک ساعت کار یک روز بیمه باید رد شود و قانون است.

محسن محمدی نژاد امروز ۲۲ مرداد ماه در نشست خبری اظهار کرد: تلاش برای توسعه فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی، کار جهادگونه است که به رشد فرهنگی فرد، خانواده و جامعه کمک می‌کند و خبرنگاران از سربازان خط مقدم این جبهه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: کانون‌های زبان، مدارس هیئت امنایی، مدارس آموزش از راه دور، مدارس بزرگسال و اتباع زیرمجموعه اداره مدارس و مراکز غیردولتی هستند.

محمدی نژاد با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ مدرسه غیردولتی در استان کرمان گفت: این مدارس تحصیل ۱۶۰ هزار دانش آموز در سراسر استان را به عهده دارند که ۲۴ درصد از دانش آموزان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها ۷۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی و در برخی شهرها ۵۰ درصد دانش آموزان ابتدایی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی استان کرمان با اشاره به اینکه اولین و مهم‌ترین رکن هر نهاد و سازمان نیروی انسانی است، گفت: هدف ما ارتقاء سطح تربیتی آموزشگاه‌هاست و اجرای طرح معاونت یا مربی پرورشی در مدارس غیردولتی الزامی است و مدارس بالای ۲۰۰ دانش آموز باید معاون و تعداد کمتر باید مربی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه معلمان مدارس غیردولتی باید تخصص رشته مربوطه را داشته باشند، در ادامه درباره وضعیت نیروی انسانی این مدارس افزود: در مدارس غیردولتی نیروی بدون گزینش تا پایان مهرماه نباید باشد. ضمن اینکه قرارداد بین همکاران و مدارس غیردولتی استان همسان‌سازی شده و از اول مهر هرکس که در مدارس غیردولتی کار می‌کند براساس نرخ اداره کار و قانون بیمه قراردادش مشخص است و یک ساعت کار یک روز بیمه باید رد شود و قانون است.

محمدی نژاد درباره شهریه مدارس غیردولتی بیان کرد: سه نوع شهریه مصوب، فوق برنامه و هزینه‌های جانبی داریم که مردم باید اشراف اطلاعاتی درباره شهریه و قوانین داشته باشند تا ساماندهی خوبی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: شهریه مصوب، براساس امکانات مدرسه و خدماتی است که ارائه می‌دهد و این شهریه در شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مصوب و در آموزش و پرورش شهرستان و منطقه نهایی می‌شود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شهریه فوق برنامه نمی‌تواند بیش از ۴۰ درصد شهریه مصوب باشد. ضمن اینکه فعالیت فوق برنامه باید توسط آموزش و پرورش تایید شود.

وی با اشاره به اینکه سرویس مدرسه، فرم مدرسه و ... جزء شهریه محسوب نمی‌شود، افزود: هر هزینه‌ای که از والدین مطالبه می‌شود باید تاییدیه آموزش و پرورش را داشته باشد.

محمدی نژاد بیان کرد: برای نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی شورای نظارت تشکیل شده و اولیا مطمئن باشند مطالبه‌گری، شکایت و انتقادات آنها قابل بررسی است و معتقدیم نظارت مردمی قوی‌ترین نظارت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها تلفن ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی، شکایات، نظرات و انتقادات مردمی را پاسخگو هستند و شماره‌های ۰۳۴۳۲۲۳۹۱۵۰ و ۳۲۲۳۳۰۲۰ اداره کل آموزش و پرورش در این زمینه در اختیار مردم است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی کرمان از میانگین کشور پایین‌تر است، افزود: ۷۵ درصد از مدارس کشور کمتر از ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و در کرمان ۷۰ درصد مدارس زیر ۲۵ میلیون تومان شهریه می‌گیرند.

وی ادامه داد: مدرسه با شهریه بیش از ۴۰ میلیون تومان در استان کرمان نداریم و شهریه مدارس بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

محمدی نژاد با بیان اینکه والدین بعد از دریافت پوستر شهریه، هیچگونه مطالبه‌ای درباره شهریه را پاسخ مثبت ندهند، افزود: شهریه تمام مدارس در سامانه مشخص است و بازه زمانی اعلام شهریه معمولاً تا ۱۵ شهریورماه است و برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هیچ ابلاغ شهریه‌ای بعد از عید نداشتیم.

وی در پایان بیان کرد: مدارس غیردولتی مکلف به رعایت بخشنامه انجمن اولیا و مربیان درباره فرم مدارس هستند و این بخشنامه مربوط به مدارس دولتی و غیردولتی است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403052214821
  • خبرنگار : 50187