اجرای طرح سرویس مدارس بابل زیر ذره‌بین

هر سال در آستانه فصل آموزش و آغاز به کار موسسات آموزشی، اجرای طرح سرویس مدارس دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و نیز مسئولان آموزشی است؛ از سوی دیگر مسئولان مرتبط با حمل و نقل شهری و ترافیکی و همچنین رانندگان متقاضی طرح، در این ارتباط با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. حالا اما مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری بابل از واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به این سازمان و نظارت دقیق بر صحت اجرای طرح خبر داد.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بابل با اشاره به اینکه امسال تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به سازمان حمل و نقل شهرداری بابل واگذار شد، گفت: حسب ابلاغیه وزارت کشور در راستای ساماندهی کلیه امور سرویس مدارس در تمامی مقاطع و مدارس دولتی و غیردولتی به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری واگذار شد. 

محمد حاجی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه امنیت شهروندان مهمترین رویکرد ما در این حوزه است، اظهار کرد: برحسب این ابلاغیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی یا انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع است و این کار کاملا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شده و آموزش و پرورش فقط نقش «ناظر» دارد.

وی افزود: تمام امور مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان در سامانه الکترونیکی پایش ناوگان دانش‌آموز (سپند) متعلق به وزارت کشور انجام می‌شود و اطلاعات مربوط به متقاضیان حمل و نقل دانش‌آموزی باید تا پایان مردادماه در سامانه ثبت شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری بابل گفت: در راستای تحقق درآمد واقعی و متناسب برای رانندگان سرویس مدارس، محاسبات و برآوردهای دقیق انجام‌ شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم گام مؤثری جهت ممانعت از تضییع حقوق رانندگان و همچنین اولیاء دانش آموزان برداشته باشیم.

حاجی اسماعیلی گفت: طبق آیین‌نامه جدیدی که ابلاغ گردیده است تمام رانندگانی که در این طرح بکارگیری خواهند شد جهت دریافت کارت فعالیت مجاز سرویس مدارس باید گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد (مواد روانگردان، مواد مخدر) استعلام گواهینامه که از تاریخ صدور سه سال گذشته باشد را ارئه دهند و تمامی رانندگان دارای تحصیلات و دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشند. 

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بابل با اشاره به اینکه ظرفیت هر وسیله نقلیه برابر ظرفیت مجاز درج شده در کارت خودرو است، یادآور شد: خودروها باید با ظرفیت ۴ نفر به بالا بوده به کمربند ایمنی، کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق مجهز باشند، معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث داشته و به مشخصه‌های ممیزه ویژه حمل و نقل دانش‌آموزی منطبق با ضوابط مصوب اعلامی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از جمله بر چسب شناسایی، کارت فعالیت مجاز راننده و تابلو بالا سری با آرم شرکت و سازمان مجهز باشند.  

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها حتما کارت فعالیت مجاز راننده‌ها را چک کنند، گفت: تنها رانندگانی که دارای کارت باشند مورد تایید سازمان هستند. 

حاجی اسماعیلی با اشاره به اینکه متقاضیان در فرصت باقیمانده در اسرع وقت اقدام به ثبت نام در سامانه کنند زیرا اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کردند، یادآور شد: همه مدیران شرکت‌ها نیز موظفند وظایف خود و رانندگان را در آئین نامه مطالعه کنند تا خدمات رسانی مطلوبی در راستای اجرای مصوبه هیات  وزیران و وزارت کشور و اتحادیه حمل و نقل شهری داشته باشند.

اجرای طرح سرویس مدارس و عقد قرارداد با ۱۰ شرکت مجاز

مسئول سامانه سرویس مدارس سازمان حمل و نقل شهرداری بابل نیز اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان در این سامانه ثبت نام کردند.

مسئول سامانه سرویس مدارس سازمان حمل و نقل شهرداری بابل خاطرنشان کرد: تعداد آمار والدین ثبت نام شده در سامانه سپند ۲۴۷۲ نفر بوده و از این تعداد تعداد ۲۴۱۲ نفر از والدین موفق به ثبت دانش آموزان خود شدند، که متاسفانه تنها تعداد ۱۵۳۴ نفر از والدین مراحل پایانی درخواست سرویس را انجام داده اند.

غلامپور تصریح کرد: البته نکته ای که خانواده‌های متقاضی سرویس باید دقت کنند این است که برخی از متقاضیان مرحله نهایی یا درخواست سرویس را انجام نداده‌اند که سامانه تا ۱۰ شهریور فعال است و خانواده‌ها فرصت دارند تا این نواقص را برطرف و یا ثبت نام جدید داشته باشند.

وی افزود: خانواده‌ها در خصوص اجرای این طرح اصلا دغدغه نداشته باشند و به این سازمان اطمینان کنند، هدف اصلی در اجرای این طرح امنیت شهروندان و رفع دغدغه های والدین دانش آموزان است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052214806
  • خبرنگار : 50490