معاون توسعه ساخت و توسعه راه‌های استان همدان:

۱۳۰ کیلومتر پروژه راه در همدان در دست اجراست

معاون توسعه ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه به عقیده کارشناسان راه توسعه، توسعه راه است، گفت: ۱۳۰ کیلومتر پروژه راه با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان در استان در دست اجراست.

حبیب نادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه در هر شهرستان حداقل یک پروژه راه‌سازی در دست اجراست، اظهارکرد: ۱۳۰ کیلومتر پروژه راه با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان در استان در دست اجراست که ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است این پروژه‌ها به اتمام برسد.

 وی با اشاره به اینکه مساحت استان همدان  ۱.۲ درصد مساحت کل کشور است اما ۲.۱ درصد راه‌های کشور در این استان وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته از محل طرح ماده ۲۳، سه محور برای همدان تعریف شد.

نادیان با بیان اینکه ۱۰ طرح در کشور ماده ۲۳ گرفتند که سه طرح متعلق به همدان بوده است، گفت: بدین ترتیب در این حوزه ۳۰ درصد پروژه کشور متعلق به همدان بود.

معاون توسعه ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ کیلومتر راه در استان به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته سه محور مجوز ماده ۲۳ اخذ کردند به‌ طوری که ماده ۲۳ اتصال محور قهاوند به آزادراه همدان- ساوه، بهسازی راه سیاه‌کمر- عبدالرحیم و احداث باند دوم راه کبودراهنگ -خلعت آباد، اخذ شده است که کار بزرگی بوده است.

نادیان با بیان اینکه استان همدان درسال گذشته جایگاه سومین استان کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای را کسب کرد، افزود:  مبنای ایمنی راه‌های استان احداث راه‌ بوده که به درستی انجام شده است.

 وی درباره آخرین وضعیت محور همدان-گل‌تپه-علیصدر، اظهارکرد: پروژه همدان_ گل تپه_علیصدر به طول  ۳۲ کیلومتر با  ۹۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است اما عدم تخصیص کافی از طرف شرکت ساخت به پیمانکار باعث شده پروژه کند شود و البته قول‌هایی دادند که تامین شود.

نادیان با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه ۳۵ میلیارد تومان طلب دارد، ادامه داد: فاز اول این پروژه تا گل‌تپه ۳۲ کیلومتر بوده که در دست احداث است و طول کلی این پروژه ۶۸ کیلومتر است و هفت درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052214765
  • خبرنگار : 50034