‌برگزاری نخستین جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با ‌رئیس جمهور ‌

نخستین جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با ‌ رئیس جمهور ‌برگزار شد.

سید اسماعیل حسینی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست صمیمانه گفت: یکی از نقاط قوت استان فارس وجود نیروی انسانی توانمند است که باید در دولت شامل معاونین رئیس جمهور، وزرا، معاونین وزرا و مدیران کل و میانی از این ظرفیت برای خدمت بهتر به مردم استفاده شود.

وی افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌ها شامل دانشگاه‌های قوی، نیروی انسانی توانمند، بیمارستان‌ها و غیره، فارس پتانسیل هسته‌ای شدن را دارد. سایت هسته‌ای که سال‌ها قبل مصوب شده انتظار است که در دولت جدید در شیراز ساخته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر فعالیت مناطق گازخیز جنوب در استان گفت: نیاز است توجه ویژه‌ای به بهره‌برداری شایسته از این منابع انجام شود و همچنین سهم آلایندگی نیز عادلانه به استان فارس تخصیص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت برطرف شدن نواقص قرداد گازی با روسیه با هدف تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه اظهار امیدواری کرد: در دولت جدید این نواقص مرتفع و قرارداد عملیاتی شود.

حسینی با تاکید بر اینکه شیراز قطب پزشکی کشور است و حدود ۴۰ درصد مراجعین از خارج از استان فارس است، توجه جدی به زیرساخت ها و تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، به ویژه پرستاران را حائز اهمیت دانست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  رشد جمعیت شهر جدید صدرا، به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استان‌ فارس بعد از شیراز گفت: رشد جمعیت این شهر متناسب با امکانات و زیرساخت‌های آن نیست که نیاز به توجه فوری دارد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052214722
  • خبرنگار : 50649