فرماندار اهواز:

‌مساله شورای شهر اهواز برعهده شورای حل اختلاف است

فرماندار اهواز با بیان اینکه اعضای شورای شهر هستند که باید تصمیم بگیرند چه سرنوشتی برای مدیریت شهری اهواز رقم بزنند و ما در این زمینه دخالت نمی‌کنیم، گفت: ما وظیفه نظارت و اطلاع‌رسانی تخلفات به شورای حل اختلاف را داریم و متولی اصلی رسیدگی و حل این تخلفات و مسائل، شورای حل اختلاف است و در این خصوص ما وظیفه قانونی خود را انجام داده‌ایم.

سید احمد موالی‌زاده با حضور در خبرگزاری ایسنا و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری عرصه شهادت فی سبیل الله است. ما اکنون در جنگ نرم هستیم و در این شرایط، خبرنگاری شغل حساس و مهم و جنگ به تمام معنا است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: رسانه‌های معاند خیر مردم ما را نمی‌خواهند و همواره در حال تلاش هستند تا بسیاری از موضوعات را وارونه نشان دهند اما خبرنگاران انقلابی و جهادگران این عرصه با انجام صحیح رسالت خبری خود بسیاری از موضوعات را تبیین و شفاف می‌کنند.

موالی‌زاده با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا گفت: ایسنا در انتشار اخبار صحیح و شفاف‌سازی مسائل روز پیش‌رو است و همواره خبرهای ایسنا قابل استناد و مورد اعتماد ما و مردم هستند. ایسنا یک خبرگزاری علمی و مستند است و خبرنگاران این خبرگزاری نیز مورد اعتماد ما هستند.

توسعه حمل و نقل عمومی اهواز در حال انجام است

وی با اشاره به وضعیت عملکرد مدیریت شهری اهواز بیان کرد: در این سال‌ها بارقه‌های امید در موضوعات شهری از جمله حمل و نقل عمومی دیده ایم. سال‌های سال ناوگان حمل و نقل اهواز دچار معضلات زیادی بود. کلانشهر اهواز به یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس شهری نیاز دارد که با همه تلاش انجام‌شده، تنها یک‌دهم میزان نیاز به اتوبوس برای حمل و نقل عمومی مردم تامین شده است.

فرماندار اهواز گفت: توسعه حمل و نقل عمومی موجب کاهش آلودگی و کاهش هزینه‌ها می‌شود و فواید زیادی دارد اما متاسفانه این مساله مسکوت مانده بود که در این دوره مدیریت شهری در این زمینه اقدامات زیادی شد.

ضعف اهواز در گردشگری و مراکز تفریحی

وی در خصوص عملکرد شهردار اهواز افزود: در این دوره، شهردار اهواز در برخی موضوعات بسیار خوب عمل کرده است‌ و به او دست مریزاد می‌گوییم اما در برخی موارد هم مجموعه مدیریت شهری ایرادهایی دارد و تذکر داده‌ایم.

موالی‌زاده گفت: شهرداری اهواز در برخی موضوعات مانند آسفالت خیلی خوب کار کرده است و هر انسان بی‌طرف و منصف می‌بیند که نهضت آسفالت در حال انجام است. در مقابل، از شهرداری اهواز انتظار داشتیم کارهایی که شهردارهای قبل انجام ندادند مانند توجه به گردشگری، فضای سبز و پارک‌ها و مراکز تفریحی را انجام دهد اما در این زمینه ضعف می‌بینیم.

اختلاف در شورای شهر اهواز چگونه حل می‌شود؟

وی با اشاره به اختلاف اعضای شورای شهر اهواز عنوان کرد: در شورای شهر اهواز به مشکلاتی خوردیم و برای حل آن در پشت پرده خیلی کار کردیم اما بسیاری از موارد را رسانه‌ای نکردیم و نمی‌شد آن‌ها را رسانه‌ای کرد زیرا به اختلافات دامن می‌زد. جلسه‌های متعدد شورای تامین در خصوص وضعیت شورای شهر اهواز و رایزنی با دو طیف برگزار شد اما همه اقدامات در سکوت کامل خبری بود.

فرماندار اهواز تصریح کرد: با هر صحبت و گزارش، عده‌ای بلوایی در شهر ایجاد می‌کردند اما همه صحبت‌ها و تهمت‌ها را به خاطر مصلحت مردم به جان خریدیم. اکنون هم با برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر، اعضای هیات رئیسه تغییر کرده‌اند و امیدواریم بین عزیزان تفاهم ایجاد شود و راه خیر را پیش بگیرند.

وی افزود: اعضای شورای شهر هستند که باید تصمیم بگیرند چه سرنوشتی برای مدیریت شهری اهواز رقم بزنند و ما در این زمینه دخالت نمی‌کنیم. دخالت‌های افراد غیر عضو شورا تبعات زیادی در مدیریت شهری خواهد داشت و ورود در این زمینه مصلحت نیست. ما تامل کرده‌ایم اما تا حدود زیادی اجازه ندادیم اختلافات دامنگیر مشکلات و موضوعات شهری شود.

موالی‌زاده با اشاره به روند فعالیت شورای شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از موضوعات شهری و لوایح بر زمین مانده بود، برای مردم و موضوعات شهری احساس خطر کردیم و دو بار درخواست جلسه فوق‌العاده دادم و این دو جلسه، بدون مشکل برگزار شد.

فرماندار اهواز گفت: در مساله اختلاف‌های شورای شهر اهواز، در برخی موضوعات تخلفاتی رخ داده که به صورت محرمانه منعکس شده است. ما وظیفه نظارت و اطلاع‌رسانی تخلفات به شورای حل اختلاف را داریم و متولی اصلی رسیدگی و حل این تخلفات و مسائل، شورای حل اختلاف است و در این خصوص ما وظیفه قانونی خود را انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: مساله شورای شهر اهواز از نظر قانونی بر عهده شورای حل اختلاف خوزستان است و هر گونه تخلف، انحلال شورا و .‌.. به جز تطبیق مصوبات شورا با قانون بر عهده شورای حل اختلاف خوزستان است. ما نمی‌توانیم بگوییم مقصر هستند یا نه و تشخیص اینکه متخلف کیست و نحوه برخورد با متخلف، با شورای حل اختلاف خوزستان است.

موالی‌زاده گفت: حضور نیافتن در جلسه‌ها، نوع برگزاری جلسه‌ها، جمع‌آوری نشدن زباله‌ها به دلیل این مسائل و تشنج‌هایی که در صحن شورا ایجاد شد، برخی از موارد تخلف بوده است. البته تبعات این مسائل را هم به عنوان تخلف منعکس کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052214642
  • خبرنگار : 50225