رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر:

راهپیمایی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه همایش و راهپیمایی جهانی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان(ع) است، گفت: به واسطه برگزاری راهپیمایی اربعین هر ساله مشاهده می‌کنیم که مسلمانان جهان به بلوغ سیاسی و فکری رسیده و خود را برای ظهور امام عصر (عج) آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمد فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه رساندن صدای اربعین و فضاسازی در این زمینه در سطح دنیا از گام‌های اساسی در بحث ظهور به شمار می‌رود، افزود: نخستین پیامد و اثر راهپیمایی اربعین، تداوم راه امام حسین (ع) و یارانش در زنده نگهداشتن دین اسلام و جلوگیری از تحریف و انحراف در آن است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیامد و اثر دوم این رویداد‏، پیام وحدت و همبستگی میان مسلمانان و حتی آزادی‌خواهان است، این همایش چند میلیونی که امروزه به نماد پرشکوه وحدت و اتحاد میان مسلمانان تبدیل شده خود می‌تواند پادزهری بر اقدامات تفرقه افکن و تفرقه‌انگیز در یک دهه اخیر باشد که از سوی دشمنان جهان اسلام برای اختلاف میان جوامع اسلامی به کار گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین به همایش و نمایش قدرت مسلمانان جهان تبدیل شده که پیام‌ آشکاری را برای بدخواهان جهان اسلام دارد و در برابر زورگویان و ستمگران و مستکبران جهان امروز، عرض اندام مسلمانان در قامت جهانی به شمار می‌رود.

فارسی گفت: دشمنان اسلام با راه‌اندازی پروژه‌های عظیم رسانه‌ای اسلام هراسی و تفرقه‌افکنی میان جوامع اسلامی در تلاش هستند تعالیم اسلامی را خدشه‌دار کنند و وحدت میان مسلمانان جهان را از بین ببرند، راهپیمایی اربعین به عنوان یک ابر رسانه، می‌تواند مکر و حیله دشمنان را خنثی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به مناسبت اربعین ۱۵ موکب رسمی در سطح شهرها و روستاهای ملایر به‌منظور خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران برپا می‌شود، گفت: در این موکب‌ها برنامه‌های طبخ غذا، دادن نذری، توزیع شربت، اسکان زوار، ارائه خدمات فرهنگی، برپایی نماز جماعت، ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی توسط روحانیون انجام می‌شود.

فارسی ادامه داد: همچنین امسال طرح  «محله‌های اربعینی» به برنامه‌های ما اضافه شده است و در این راستا ۱۵ محل این برنامه را اجرا می‌کنند، که شامل برپایی موکب‌های کوچک و ایستگاه صلواتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، محلات و مساجد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه این اداره در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تامین امکانات و ملزومات طرح محله‌های اربعینی را حمایت می‌کند، اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر بیش از ۱۸۰ مبلغ و روحانی به شهرها و روستاها اعزام شدند.

فارسی با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰ نفر روحانی کاروان‌های اربعینی را از ملایر به مقصد کربلا همراهی می‌کنند، گفت: همچنین  «همایش و راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعینی» در روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم از میدان امام خمینی به سمت پارک معلم همراه با عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052214609
  • خبرنگار : 50038