رئیس اداره راهبری کمیته امداد گیلان:

راهبری شغلی کمیته امداد در توسعه اشتغال پایدار موثر است

رئیس اداره راهبری کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان، مشاوره، امکان سنجی، بازدید میدانی و بررسی مکان متقاضیان تسهیلات کمیته امداد را از وظایف راهبران شغلی دانست و گفت: راهبری شغلی کمیته امداد در توسعه اشتغال پایدار موثر است.

محسن نیا امروز، ۲۱ مرداد ماه در کارگاه آموزشی آشنایی با نقش و وظایف راهبران شغلی با بیان اینکه هدف از تشکیل کارگاه را آشنایی راهبران شغلی با یکسری از فرایند کاری دانست و اظهار کرد: در چند سال اخیر راهبران شغلی با کمیته امداد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند و در این راستا شرح وظایف در بندهای تفاهم‌نامه بیان شده و امیدواریم راهبران شغلی در این زمینه اشراف کامل داشته باشند.

رئیس اداره راهبری کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه، گفت: فرایند ثبت اشتغال مددجویان و کارجویان از طریق سامانه حیات انجام می‌شود و تمام راهبران شغلی در این سامانه کارتابل دارند که درخواست اشتغال مددجویان و متقاضیان را بررسی می‌کنند.

محسن نیا افزود: پس از ثبت درخواست مددجو یا متقاضی کار در سامانه حیات، راهبران شغلی طبق آدرس مددجو یا کارجویان باید فراخوان، بازدید اولیه و یا مشاوره شغلی را انجام دهند و بررسی کنند که آیا متقاضی در زمینه شغلی مورد تقاضا مهارت یا امکانات بیان شده برای دریافت تسهیلات را دارد یا خیر.

وی رسالت کمیته امداد را ایجاد اشتغال پایدار دانست و تصریح کرد: در این روش مددجویان با کسب مهارت به درجه‌ای می‌رسند که بتوانند تامین معاش کنند.

رئیس اداره راهبری کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان، مشاوره، امکان سنجی، بازدید میدانی و بررسی جایگاه را از وظایف رهبران شغلی دانست و گفت: پس از تایید طرح در سامانه حیات، طرح به کارشناسان کمیته امداد در بخش اجرایی ارجاع داده می‌شود و پس از بررسی و تایید رهبران شغلی موارد براساس چارت کمیته امداد، بررسی و تایید می‌شود تا متقاضیان برای امضای تفاهم‌نامه اقدام کنند.

محسن نیا افزود: امسال هر طرحی که به تایید کارشناس اجرایی نرسد به راهبران شغلی برگشت داده می‌شود تا پس از رفع نواقص مراحل کاری ادامه یابد یا در صورت عدم رفع نواقص رد تقاضا ثبت شود.

وی با بیان اینکه رهبران شغلی کمیته امداد در توسعه اشتغال پایدار موثر هستند، تاکید کرد: مشاوره، امکان سنجی، بازدید حین کار، اجرا و بازدید پس از اجرای طرح از وظایف راهبران شغلی و موضوع مهم مد نظر کمیته امداد است.

رئیس اداره راهبری کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: باید با مددجویان کمیته امداد مثل خانواده خود برخورد کنیم تا از آسیب آنها جلوگیری شود و با احساس مسئولیت و دغدغه‌مند، کار را پیش ببریم.

محسن نیا از راهبران شغلی خواست تعاملی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند و گفت: طبق تفاهم‌نامه کمیته امداد امام خمینی (ره)، کارفرما است و راهبران شغلی به عنوان مجری طرح هستید.

وی تلاش کمیته امداد و راهبران شغلی را برای کمک به قشری از جامعه دانست که باید با اشتغال پایدار روی پای خود بایستند و خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت و دغدغه‌ راهبران شغلی در این زمینه بسیار موثر است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052114308
  • خبرنگار : 50646