رئیس کل دادگستری استان سمنان:

به‌روزتر شدن سازمان پزشکی قانونی از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

سرپرست جدید اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان امروز (۲۱ مرداد ماه) در آیین تکریم مدیرکل پیشین و معارفه مدیرکل جدید سازمان پزشکی قانونی استان سمنان، گفت: امر قضا و قضاوت در تمام جوامع، بخصوص در جامعه اسلامی جایگاه بسیار رفیع و خطیری دارد و قضات عهده‌دار این امر حساسند و در این مسیر، در صورت نیاز باید با استفاده از نظرات تخصصی و فنی کارشناسان متخصص، امین و متعهد با دقت نظر عمل کنند تا کوچکترین بی‌عدالتی رخ ندهد و آبروی افراد خدشه‌دار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی از جمله مشاغل حرفه‌ای است که با مشاوره‌های تخصصی و کارشناسی‌شده در پرونده‌های قضایی، با جان، سلامت و آبروی اصحاب پرونده‌ها سر و کار دارد و در نتیجه صحت عملکرد می‌تواند در اجرای عدالت اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون و بویژه در دوران تحول و تعالی قضایی، سازمان پزشکی قانونی با پیشرفت‌های چشمگیری روبه‌رو بوده است و به خودکفایی‌های ارزشمندی در دنیا دست پیدا کرده است که به‌روز بودن در عرصه‌های مختلف بویژه حوزه‌های علمی، تخصصی و فنی از جمله دستاوردهای این سازمان به‌شمار می‌آید.

او اظهار کرد: هرچه سازمان پزشکی قانونی از نظری علمی به‌روزتر شده و از دانش روز دنیا بیشتر بهره گرفته است، مسیر اجرای عدالت در پرونده‌های ارجاعی به این سازمان نیز از سرعت، دقت و صحت بیشتری برخوردار شده و در نهایت از وقوع اطاله دادرسی جلوگیری شده است.

دکتر قادی پاشا، معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور نیز از حمایت‌های  رئیس کل دادگستری استان سمنان در مسیر انجام تکالیف سازمان پزشکی قانونی استان در عرصه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور در زمینه‌های مختلف به خودکفایی رسیده است و برای نمونه در تولید کیت ژنتیک که اهمیت زیادی در این سازمان دارد در زمره تولیدکننده‌های برتر جهان محسوب می‌شود.

در این مراسم از زحمات ۹ ماهه جعفر منتظری قدردانی و سیروس حسنی به‌عنوان سرپرست جدید سازمان پزشکی قانونی استان سمنان معارفه شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052114060
  • خبرنگار :