رئیس بسیج دانشجویی گیلان:

اساس جریان دانشجویی مطالبه‌گری از مسئولان است

رئیس بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه دانشگاه زمانی خروجی پویا دارد که با مدیریت صحیح دانشجو را به مسیر درست سوق دهد، گفت: اساس جریان دانشجویی مطالبه‌گری از مسئولان است.

اکبر محمدی‌پور امروز ۲۱ مرداد ماه در نشست خبری بسیج دانشجویی گیلان با اصحاب رسانه، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار شهیدان آوینی و صارمی گفت: با خبرنگاران همکار هستیم اما جامعه هدف بسیج دانشجویی نسبت به خبرنگاران محدودتر است، خبرنگاران و دانشجویان مطالبه‌گر هستند اما جنس رسانه دریافت و حل مسائل و اطلاع به مردم است.

وی با بیان اینکه جنس مطالبه‌گری و ساختار حوزه بسیج دانشجویی، دانشگاه است، افزود: رسیدگی به مشکل صنفی دانشجو، سرویس ایاب و ذهاب، مشکلات مختلف رشته‌ای و دانشکده‌ای برخی از رویکردهای بسیج دانشجویی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه بسیج دانشجویی با تشکیل شورای تبیین مواضع، کار تخصصی در حوزه دانشجویی انجام می‌دهد، گفت: در این راستا یک تعداد خبرگان دانشجویی در حوزه‌های مختلف یک مسئله را بررسی و راه‌حل یابی انجام می‌دهند تا آن را برطرف و حل کنند.

محمدی‌پور، استفاده از ظرفیت عالی رسانه را فرصتی برای بیان اقدامات این سازمان دانست و تصریح کرد: مصداق زیادی از مطالبه دانشجویی وجود دارد که ۹۵ درصد آن با خبرنگاران حل می‌شود.

محمدی‌پور، رسیدگی مشکلات دانشکده شرق گیلان توسط مسئولان استانی و شهرستانی را یک مطالبه دانشجویی دانست که امروز به دغدغه‌ مسئولان تبدیل شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت شهرستانی در صدد تقویت این دانشکده و احیای آن برآیند و فضای مناسب علمی، آموزشی و غیره برای دانشجویان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هر دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود با توجه به سلیقه فضای علمی، سیاسی و یا به دور از این فضا را انتخاب می‌کند، گفت: فضای مناسب دانشجویان باید در دانشگاه فراهم باشد تا هر دانشجو با هر نگرش براساس چارت مشخص در تشکل‌های سیاسی، فضای علمی و غیره حضور داشته باشند و فعالیت کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه دانشگاه زمانی خروجی پویا دارد که این چرخه را مدیریت کند و دانشجو را به مسیر درست سوق دهد، افزود: خروجی دانشگاه با برنامه‌ریزی درست، تربیت دانشجویی با مهارت، انقلابی، مدیر و غیره است. 

محمدی‌پور با بیان اینکه بسیج دانشجویی یک عقبه در مطالبه‌گری دارد و ارائه ظرفیت بسیج دانشجویی در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی از نقش‌های موثر این سازمان است، افزود: هدف این سازمان از حضور دانشجو در مناطق محور این است که دانشجو از نزدیک مسائل و محرومیت‌ها را در اردوهای جهادی لمس کند و در آینده به عنوان مدیر یا هر وظیفه اجتماعی که دارد درد آشنا باشد و زمانی که در اردوی راهیان نور حضور می‌یابد سیره شهدا را ببیند تا الگو و سیره را دریابد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه شعار دولت انسجام ملی است، گفت: باید با همراهی و همدلی حرکت کنیم؛ مصداق بسیج دانشجویی در دوره‌های مختلف مسئولان به گونه‌ای بود که کاری به حزب و گروه سیاسی ندارد و مسئولان را به عنوان مطالبه دانشجویی برای پاسخگویی به عملکرد دعوت می‌کند تا پاسخگوی عملکرد خود باشند.

محمدی‌پور با بیان اینکه مسئولان مختلفی به این جلسات دعوت شدند و تنها شهردار به دلیل مشغله کاری موفق به حضور نشد، گفت: در این جلسات دانشجویی هدف بیان عملکرد مثبت مسئولان است.

وی با بیان اینکه دانشجو با جامعه ارتباط دارد، افزود: گروه جهادی فارغ از جناح‌های سیاسی و تشکل‌های بسیج دانشجویی در کف جامعه حضور دارند و عملکرد مثبت همه مسئولان را مشاهده و بیان می‌کنند و ممکن است یک دانشجو سئوالی از مسئولان بپرسد این نوع مطالبه، دانشجویی است و در این جلسات همه اعضای شورای دانشجویی به مسئول مربوطه نمره می‌دهند و عملکرد مثبتی که داشتند و اتفاق خیلی خاصی که در زمان وی روی داده را مطرح می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه در این سازمان دوره‌های متعددی برای رشد دانشجویان در نظر گرفته شده است، گفت: دانشجویان از دوران دبیرستان با فضای هیاهو و شلوغی وارد دانشگاه می‌شوند، بسیاری از دانشجویان نه جذب بسیج می‌شوند و نه کارت بسیج دریافت می‌کنند و تنها در فضای فیزیکی حاضر می‌شوند و با رشدی متناسب با رشدی که یافتند آینده خود را تضمین می‌کنند.

محمدی‌پور با بیان اینکه هر سازمان یک رسالتی دارد، تصریح کرد: جذب، آموزش و بکارگیری از وظایف بسیج دانشجویی است اما جذب از روش‌هایی مختلف و مورد پسند قشر دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، هم‌اکنون با جذب ۱۰۰ نفر از دانشجویان دوره محتوایی ۴۵ روزه در مشهد در حال برگزاری است و بیش از ۷۰ دانشجو در بسیج دانشجویی در تهران برای شرکت در دوره اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در جذب اعضاء نگاه به گونه‌ای است که بدون محدودیت و در راستای رشد و تعالی دانشجویان انجام می‌شود، گفت: موضع‌گیری در قبال حوادث، مسائل اساسی دانشگاه‌ها، تحولات کشور و جهان و جریان‌سازی از وظایف اصلی بسیج دانشجویی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052114046
  • خبرنگار : 50646