همسان‌سازی قبور در آرامستان خرم‌دره اجرا می‌شود

مسئول آرامستان باغ رضوان خرم‌دره گفت: همسان‌سازی قبور در آرامستان خرم‌دره طبق دستورالعمل وزارت کشور در قطعه جدید دفن اموات خرم‌دره اجرا می‌شود.

امین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه آرامستان باغ رضوان خرم‌دره طبق دستورالعمل ارسالی وزارت کشور اقدام به همسان‌سازی قبور در دفن و نصب سنگ مزار کرده است، اظهار کرد: طبق این دستورالعمل ایجاد گلدان، نصب صندلی، همچنین طراحی و نصب هرگونه کتیبه بر سر مزار ممنوع است و در صورت نصب، توسط عوامل شهرداری برچیده می‌شود و جبران خسارت احتمالی آن برعهده صاحب قبر و حکاک خواهد بود.

وی توضیح داد: طبق یک دستورالعملدیگر، طراحی و چاپ تصاویر نامناسب زنان ممنوع است و در صورت نصب توسط عوامل شهرداری برچیده می‌شود و خسارت احتمالی آن برعهده صاحب قبر و حکاک خواهد بود.

بابایی با اشاره به موارد بیان‌شده از طریق وزارت کشور و رعایت این دستورالعمل‌ها در آرامستان‌های کشور، گفت: تاکید وزارت کشور بر همسان‌سازی و رعایت این دستورالعمل‌ها در ایجاد قطعات جدید است.

مسئول آرامستان باغ رضوان خرم‌دره بیان کرد: طبق دستورالعمل‌های یادشده مجبور به رعایت موارد اشاره‌شده در آرامستان‌ها هستیم. در صورت تخطی از این قوانین مجوز قطعات جدید را نخواهیم داشت. پس لازم است که شهروندان در صورت دفن اموات، با آرامستان همکاری کنند.

وی افزود: در طرح همسان‌سازی قبور، آرامستان باغ رضوان شهرداری نصب سنگ مزار و ... را به پیمانکار واگذار کرده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052114027
  • خبرنگار : 50163