اختتامیه جشنواره کشوری «کتابنوش» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی، اختتامیه هفتمین جشنواره کشوری کتابخوانی کتابنوش در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

غلامعلی حیدری ۲۱ مردادماه در این آیین اظهار کرد: طرح کتابنوش موجب شد نوجوانان در ایام فراغت تابستان، حجم زیادی از کتاب‌ها را مطالعه کنند که امری بسیار ارزشمند است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بود، افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی، افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ‌سازی در خصوص کتابخوانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که کمک بزرگی به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم ناشی از عدم کتابخوانی در کشور، ترویج معضلات اجتماعی است، چرا که کتابخوانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش علم و آگاهی و بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

حیدری با بیان اینکه قشر جوان و نوجوان با مطالعه، جامعه را سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی نگه می‌دارد، تصریح کرد: افزایش سرانه مطالعه برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی محاسن فراوانی دارد، جشنواره کتابنوش و این‌گونه اقدامات در توسعه فرهنگ بسیار کمک کننده است.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی اعتبارات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به استان تخصیص داده شد، گفت: در خصوص توسعه زیرساخت‌های ورزشی، در مدارس استان اعتبارات خوبی مصوب شد، همچنین توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها و به‌روز رسانی امکانات کتابخانه‌ها نیز در این دولت انجام شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید به مسئولان فرهنگی استان در خصوص گسترش زیرساخت‌های فرهنگی، بیان کرد: مسئولان موظفند همچنان اهتمام جدی و تلاش در گسترش توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه داشته باشند.

دانش‌آموزان خود را به عنوان یک فعال حوزه کتاب بشناسند

در ادامه افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هفتمین جشنواره کشوری کتابنوش با حضور ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر از سراسر کشور از ۱۸ الی ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ در مجموعه ورزشی شهدای شهرکرد برگزار می‌شود.

امیریان افزود: تعداد شرکت‌کنندگان از هر استان براساس کنشگری دانش‌آموزان متفاوت بوده و دانش‌آموزانی موفق به شرکت در جشنواره کشوری هستند که امتیاز بیشتری را کسب کرده باشند.

وی افزود : در رویکرد اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی، دانش‌آموزان خود را به عنوان یک فعال حوزه کتاب شناخته و به این هویت افتخار می‌کنند، در کنار این هدف‌گذاری تلاش بر این است که دانش‌آموزان سیر مطالعاتی منطقی داشته باشند و علاقه به مطالعه و عمق‌بخشی به مطالعات در آن‌ها افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در فرایند اجرایی این دوره از جشنواره، دانش‌آموزان در قالب تیم‌های چند نفره مشخص و همه چالش به صورت گروهی با همراهی مربیان انجام شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052114025
  • خبرنگار : 50975