رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان اعلام کرد:

خاتم تولید کننده ۴۰ درصد گندم استان یزد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان خاتم با اشاره به تولید ۴۰ درصد گندم استان یزد در این شهرستان، گفت: عملیات خرید تضمینی گندم در شهرستان خاتم با موفقیت پیگیری و میزان خرید این محصول استراتژیک به چهار هزار تن رسید.

محمدرضا تاج آبادی ضمن اعلام این خبر، تحقق اصل خودکفایی گندم را از دستاوردهای ارزشمند جهاد کشاورزی عنوان و تصریح کرد: شهرستان خاتم با سه هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم و خرید چهار هزار تن گندم برای آرد و بذر یکی از مهمترین قطب‌های تولید این محصول در استان یزد است.

وی در ادامه ارقام گندم تولیدی در این شهرستان را برزگر، ترابی، سیستان، نارین و امین نام برد و با بیان این که خاتم رتبه اول خرید گندم استان را داراست، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی دقیق مسئولین مراکز خدمات کشاورزی چاهک و فتح آباد، خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم به بهترین نحو انجام و تاکنون ۲۵ درصد از مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم پرداخت شده و مابقی مطالبات در جریان است.

تاج آبادی افزود: بر اساس این آمار، شهرستان خاتم ۸۰  درصد از کل گندم خریداری شده استان یزد را تامین و در تولید مستمر و خودکفایی پایدار محصول استراتژیک گندم نقش اساسی ایفا کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان یزد، شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب یزد واقع شده و بیش از ۴۰ درصد از سطح زیرکشت گندم استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052113990
  • خبرنگار : 50214