آمادگی کامل اداره کل اوقاف و امور خیریه برای دهه پایانی صفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع میقات الرضا(ع) برای میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی ماه صفر آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد احمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقدامات اداره اوقاف برای اربعین و دهه پایانی صفر اظهار کرد: برپایی موکب امام رضا(ع) از محل نذورات و موقوفات مرتبط به نمایندگی از واقفین و خیرین هر ساله در شهر کربلا جهت پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه در میزبانی از زائران نقش برجسته‌ای دارند و بقاع میقات الرضا(ع) برای میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی ماه صفر نیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص اسکان زائران تصریح کرد: با توجه به اینکه شرط اسکان زائران در اماکن اقامتی است، پیش‌بینی می‌شود اسکان در شرایط اضطراری از سوی اداره اوقاف و امور خیریه صورت گرفته شود.

پیش‌بینی ۴۰۰ حسینیه برای اسکان اضطراری زائران دهه پایانی صفر

وی عنوان کرد: در دهه پایانی ماه صفر نیز ۴۰۰ حسینه برای اسکان اضطراری پیش‌بینی شده که ظرفیت اسکان در این حسینیه‌ها ۴۰ هزار نفر است. علاوه بر حسینیه‌ها نیز در شرایط اضطرار مساجدی هم برای اسکان با هماهنگی امور مساجد در نظر گرفته شده که در صورت نیاز در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

احمدزاده در خصوص وقف‌های جدید خاطرنشان کرد: در واقع وقف جدید یک شاخصه است که نشانگر میزان اقبال مردم به سنت حسنه وقف و اعتماد به نهاد وقف است. همچنین به فضل الهی شاخص ثبت موقوفات جدید همواره در خراسان رضوی بالا بوده و مردم این خطه همیشه پیشتاز در امر وقف بوده و هستند.

۱۰ درصد از وقف کشور در خراسان رضوی ثبت می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص ثبت وقف‌های جدید، اظهار کرد: بر اساس میانگین کشوری ۱۰ درصد وقف کشور در خراسان رضوی ثبت می‌شود که آمار دقیق موقوفات سال جاری طبق هر سال در هفته وقف اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052113860
  • خبرنگار : 50081