ثبت سفارش و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی دنیا برای دانشگاه‌های دولتی محقق شد

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از ثبت سفارش و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی دنیا برای دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با ایسنا، از رفع مسدودیت پایگاه های استنادی دنیا خبر داد و گفت: با پیگیری های ایرانداک و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دسترسی دانشگاه ها و موسسات زیرمجموعه وزارت علوم به پایگاه های اطلاعاتی الزویر شامل اسکوپوس و ساینس دایرکت از بیستم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ برقرار شد. دانشگاهیان زیر مجموعه وزارت علوم می‌توانند با مراجعه به سایت های مرجع دنیا به اطلاعات علمی روز دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به بدهی انباشته هفده ساله، از پنج سال پیش دسترسی  به پایگاه های اطلاعاتی مسدود شده بودغ اما با پیگیری های وزارت علوم و ایرانداک و پرداخت بدهی ها از امروز دانشگاه ها می توانند با بررسی دسترسی ها، طبق روال قبلی سفارش هایی که ار پایگاه های علمی دنیا دارند را به ایرانداک اعلام کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: ایرانداک بعد از دریافت سفارش دانشگاه ها، از طریق شورای تامین منابع علمی کشور نسبت به عقد قرارداد و تداوم دسترسی ها اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ایرانداک معتقد است که برای جلوگیری از انباشت بدهی و قطعی مجدد، لازم است که بودجه خرید پایگاه های اطلاعاتی به صورت متمرکز در اختیار شورای تامین منابع علمی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403052113849
  • خبرنگار : 50691