ارتش رژیم صهیونیستی پارازیت روی سیستم جی‌پی‌اس در ایلات را تشدید کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گسترش استفاده از سیستم‌های پارازیت در منطقه ایلات واقع در مرزهای اردن و فلسطین اشغالی به دلیل نگرانی‌ها از شلیک موشک‌های نقطه‌زن و پرواز پهپادهایی از طرف ایران، حزب‌الله و دیگر گروه‌ها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سایت عبری «واللا» در گزارش هفته گذشته خود اعلام کرد، در پی افزایش احتمال شلیک موشک‌های نقطه‌زن و پرواز پهپادهایی از سوی حزب‌الله، ایران و دیگر گروه‌هایی که «اسرائیل» را تهدید می‌کنند و نیز افزایش پارازیت‌ها روی سیستم موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) در منطقه ایلات در نزدیکی مرزهای اردن و فلسطین اشغالی، نرم‌افزارهای کاربردی «Waze» ،«Google Maps» و «Moovit» در منطقه مرکزی دچار اختلال شدند، حتی در پایان سفر دو هفته قبل بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) به آمریکا به دلیل اختلال در سیستم جی‌پی‌اس، وب‌سایت «Flightradar۲۴» که در لحظه داده‌های مربوط به پروازهای مسافربری را روی نقشه نشان می‌دهد، نشان داد که هواپیمای نتانیاهو در بیروت فرود آمده است!

هفته گذشته نیز گزارش شد در پی نگرانی‌ها در اراضی اشغالی از پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس، نرم‌افزارهای کاربردی «Waze» ،«Google Maps» و «Moovit» در منطقه مرکزی اراضی اشغالی از کار افتادند. در واقع در این برنامه‌ها موقعیت افراد به درستی نشان داده نمی‌شود و آنها را در تهران یا لبنان نشان می‌دهد!

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ارتش رژیم صهیونیستی پارازیت‌ها را به ویژه در شمال و جنوب اراضی اشغالی آغاز کرد و به نظر می‌رسد هدف از این پارازیت‌ها ممانعت از فعالیت جنگنده‌ها و پهپادها است که از جی‌پی‌اس استفاده می‌کنند.

وب‌سایت عبری «واللا» افشا کرد که فرمانده یگان جنگ الکترونیک و فرمانده مرکز ارتباطات رایانه‌ای صبح روز هفتم اکتبر دستور آغاز به‌کارگیری و فعالیت در سه بخش شمال فلسطین اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه را صادر کرد. عصر آن روز این یگان اعلام  کرد که ۱۳۰ درصد از نیروهای ذخیره را که مسن‌ترین آنها ۸۰ سال دارد، به کار گرفته و یک یگان تاکتیکی ویژه برای فعالیت در خاک «دشمنان» جهت مختل کردن فعالیت‌ها در منطقه و کمک به فعالیت مستمر و بدون مانع نیروی هوایی، دریایی و زمینی ارتش تشکیل شد.

یگان جنگ الکترونیک در ارتش رژیم صهیونیستی از نظر سهولت‌بخشی به انتقال سریع از مکانی به مکان دیگر و نیز تسریع در فعال‌سازی توانمندی‌های خود در میدان اهمیت دارد اما این یگان به تازگی و پس از ناکامی در رهگیری پهپادهای انفجاری و یا شناسایی حزب‌الله با چالش‌های روبه‌فزونی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052113842
  • خبرنگار : 71496