برپایی ۶ موکب سلامت اربعین در سیستان و بلوچستان

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ورود زائران پاکستانی از مرزهای شرقی به استان سیستان و بلوچستان، ۶ موکب سلامت، خدمات سلامت را به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه می دهند.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد در گفت وگو با ایسنا، افزود: امسال نیز استان سیستان و بلوچستان همانند سال های گذشته از برکات میزبانی زوّار اربعین از کشور پاکستان بهره مند می‌شود، علاوه بر برپایی ۲ موکب سلامت در مرز میرجاوه و ریمدان، ۴ موکب سلامت در زاهدان خدمات سلامت را به این عزیزان ارائه می کنند.

وی میزبانی به زا ئرین ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در هر موکب سلامت، پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت بهداشت محیط و کارشناس بیماریها حضور دارند و علاوه بر ارائه خدمات درمانی، نظارت فعال بر تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن، نظام مراقبت سندرمیک بیماریها و خدمات نمونه گیری مالاریا، التور و تب دنگی را انجام می دهند.

دکتر عبدالرزاق نژاد افزود: با توجه گسترش بیماری تب دانگ، اقدامات کنترلی لازم در پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه انجام می شود و به تمامی افراد در بدو ورود به خاک کشور، قطره فلج اطفال خورانده شده و بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری ها غربالگری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار ۹۶۰هزار نفر زائر پاکستانی در موکب های سلامت دانشگاه خدمات سلامت دریافت کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403052113681
  • خبرنگار :