رئیس دانشگاه فرهنگیان استان:

دانشگاه فرهنگیان لرستان با کمبود اعضای هیات علمی مواجه است

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: دانشگاه فرهنگیان استان با کمبود اعضای هیات علمی مواجه است.

احمد حقی در گفت‌وگو با ایسنا ظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک ماموریت ویژه دارو مطابق با همان ماموریت خدمات آموزشی و پژوهشی خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اشتغال در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلمان حل شده است و امسال برای اولین بار پس از یک وقفه پنج ساله مصاحبه این دانشجویان را به خود دانشگاه سپردند که در حال ساماندهی آن هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: در فرآیند بهره‌وری و اثربخشی اجتماعی برای هیات علمی تعریف شده که علاوه بر ارتباطش با دانشجو با جامعه فرهنگیان نیز حفظ شود و در کنار آن نیز به طور ضمن خدمت به مساله پژوهش بپردازند.

حقی ادامه داد: هم‌اکنون وضعیت اساتید دانشگاه مناسب نیست و آنان با چارچوب و معیارهای وزارت علوم ارتباط نداشته اما طی سه سال اخیر، وزارت علوم شرط تضمین کیفیت آموزشی را تطبیق با شرایط خود عنوان کرده و دانشگاه در تلاش است این تطبیق را شکل دهد.

وی گفت: به لحاظ ساختاری وضعیت دانشگاه فرهنگیان لرستان مطابق با معیار وزارت علوم نبوده و حتی بخشی از اساتید دانشگاه مامورین آموزشی هستند که صرفا برای تکمیل آموزش خود از آموزش و پرورش به این دانشگاه آمده‌اند و هیچ نیازی به انجام کار پژوهشی و به روز کردن دانش خود ندارند چون ارتقای پایه و تبدیل وضعیت مطابق با همان معلمی سابق بوده و عملا در چارچوب مناسبی قرار نمی‌گرفت اما این فرآیند در حال تغییر است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان خاطرنشان کرد: اساتید نیاز دارند برای ارتقا و تبدیل وضعیت امتیازات کافی را که بخش عمده‌ای از آن گذراندن دوره‌های آموزشی و پژوهشی لازم است به روزرسانی شود.

حقی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۶ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان داریم که ۱۰ نفر آنها هیات علمی وزارتی و ۱۰ نفر در شرف بازنشستگی هستند. در مجموع به لحاظ تعداد اعضای هیات علمی با کمبود مواجه هستیم و برای جذب و تامین این افراد از دانشگاه‌های استان، فراخوان داده شده است و اساتید دانشگاه پیام نور استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052113671
  • خبرنگار : 50177