سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در شورای آموزش و پرورش استان:

شهرداری موظف است ۳ درصد عوارض سهم آموزش و پرورش را پرداخت کند

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره لزوم همراهی و همکاری همه ارگان‌ها در راستای پیشبرد برنامه‌های مصوب، اظهار کرد: بر اساس قانون؛ سه درصد عوارض شهرداری، سهم آموزش و پرورش بوده و شهرداری موظف است سهم آموزش و پرورش را پرداخت کند.

تراب محمدی، بعد از ظهر شنبه، بیستم مرداد ماه در شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری با بیان این مطلب، بر لزوم ارائه گزارش مرتبط از پرداخت عوارض ۳ درصد و شفاف‌سازی در این مورد تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه لازم است توسعه سخت‌افزاری هنرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: مصوباتی در زمینه توسعه هنرستان‌های جوار در شورای آموزش و پرورش داشته‌ایم؛ مصوبات شورای آموزش و پرورش لازم‌الاجرا است و باید در زمینه پیگیری جدیت بیشتری وجود داشته باشد و گزارش آن در شورا ارائه شود.

وی، معرفی رشته‌های هنرستانی را در استقبال بیشتر از این رشته‌ها موثر عنوان کرد و افزود: خروجی این رشته‌های تحصیلی، توان حضور در بازار کار را دارند. برای افزایش استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و برنامه ریزی بلند مدتی در این زمینه ضروری است.

وی در ادامه نقش مهم مسائل پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان نیز در کنار مسائل آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که دشمنان امروز با جنگ در عرصه فرهنگی، دانش‌آموزان و نسل نوجوان را مورد هدف قرار داده‌اند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش، اثر جهاد تبیین و الگوسازی در مدارس و در بین نوجوانان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: معرفی قهرمانان و اسطوره‌های ملی، الگوهای موفق کشوری و تبیین رشادت‌های شهدا و رزمندگان هر سال دفاع مقدس، به ویژه شهدای معلم و دانش آموز می‌تواند نقش مهمی در شکلگیری هویت و احساس غرور ملی برای دانش‌آموزانمان داشته باشد.

مسعود سعادتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در شورای آموزش و پرورش استان، برنامه محوری در تمامی حوزه‌ها، بازگشایی به موقع مدارس و افزایش بهره‌وری و هم‌افزایی بخش‌های مختلف، جلب مشارکت‌های درون سازمانی و برون سازمانی و افزایش میزان رضایتمندی نیروی انسانی، اولیا و دانش‌آموزان را از جمله اهداف پروژه مهر، عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره اقدامات انجام شده برای کودکان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: برای کودکان بازمانده از تحصیل اقداماتی در داخل دستگاه انجام می‌گیرد و حتی کمک‌های مالی نیز  بر اساس بندهای قانونی در این زمینه انجام شده است‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان، افزود: در طول سه سال گذشته ۱۰ هزار نفر وارد سیستم آموزش و پرورش شده‌اند و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در حدود سه هزار نفر نیروی جدید از مهر ماه همکاری خود را با دستگاه تعلیم و تربیت آغاز خواهند کرد.

وی اضافه کرد : در تلاش هستیم تا نیروهای موجود توزیع مناسبی داشته باشند و با کمبود معلم رو به رو نشویم؛  دانشجو معلمان سال آخر نیز در صورت نیاز می‌توانند در کلاس‌های درس حاضر شوند.

سعادتی در ادامه، ضمن قدردانی از شهرداری تبریز در حوزه حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه تعلیم و تربیت بیان کرد: سهم سه درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری می‌تواند کمک حال توسعه‌های زیرساختی آموزشی و پرورشی باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052013565
  • خبرنگار : 50004