رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی:

قدرت ایران اسلامی به ایمان به قرآن و آخرت‌گرایی است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی کل کشور، داشتن نیروی مسلح با معنویت و با وفا را منوط به انس با قرآن دانست و گفت: قدرت ما به ایمان به خدا و قرآن و آخرت‌گرایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ادیانی، امروز ۲۰ مردادماه در مراسم افتتاحیه نخستین دوره حفظ یک ساله قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی انتظامی کشور که در مجتمع فرهنگی آموزشی طلاییه شیراز برگزار شد، حافظان و قاریان قرآن را نهادی بسیار تعیین‌کننده در نیروی انتظامی برشمرد و گفت: وقتی مردم حافظان و قاریان قرآن را در لباس نیروی انتظامی ببینند، نگاهشان به این جایگاه عوض خواهد شد.

وی با اشاره به منویات امام راحل که در میدان جنگ فرمود «رزمنده کسی است که در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن دارد»، بیان کرد: این انس با قرآن است که می‌تواند یک ملت را بر همه مستکبران پیروز کند. کشور ما در زمان پهلوی در کمتر از نصف روز توسط دشمنان اشغال شد، نیروی ارتش که سلسله پهلوی به آن می‌بالید حتی یک روز نتوانست دوام بیاورد، اما بعد از پیروزی انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) ۸ سال با قدرت در برابر دنیا ایستادیم و امروز نیز فریاد می‌زنیم دوران بزن در رو تمام شده است.

ادیانی با تأکید بر اینکه چیزی که عراق در جنگ با آمریکا نداشت عقیده بود، بیان کرد: قرآن از بشر، انسانی می‌سازد که اشرف علوم است. ذکر این نکته مهم است که نسخه نجات بشر قرآن است و این یکی از استعدادهای قرآن است و اگر نبود باب معرفت تا ابد بسته می‌ماند.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی کل کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم نیروهای مسلح با معنویت و با وفا داشته باشیم و بر دنیا تسلط پیدا کنیم، باید قرآن بخوانیم و در دامن قرآن پرورش پیدا کنیم. دشمنان ایران قدرت ما را فهمیده‌اند، قدرت ما به ایمان به خدا و قرآن و آخرت‌گرایی است که کلام خدا ما را به آن فرا می‌خواند.

ادیانی با ابراز امیدواری از اینکه در سال جدید هزاران حافظ تربیت کنیم،‌ گفت: چند هزار سربازی که خدمت می‌کنند می‌توانند حافظان قرآن هم شوند تا با انقلاب اسلامی قرآن احیا و زنده شود. البته تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما این جلسه، آغاز این تصمیم مبارک است، می‌توان با طی کردن این مسیر تعالی، نیروی انتظامی تراز انقلاب تربیت کنیم.‌

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نیروی مسلح کارآمد داشته باشیم و خطای نیروی انتظامی به صفر و نزدیک به صفر برسد و در این دوران پیچیده مغلوب کفتارها نشویم، باید به قرآن و اهل بیت(ع) تکیه کنیم، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم به دست کفتارها گرفتار نشویم باید نیروی انتظامی قرآنی داشته باشیم.

ادیانی با یادآوری اینکه اولویت یعنی تمرکز منابع به نقاط اولویت‌دار و قرآن همیشه نسبت به همه چیز اولویت دارد،  افزود: به موازات حفظ قرآن باید قوانین قرآنی بر زندگی ما حاکم شود. امروز آغاز این حرکت مبارک، میمون و اقتدار بخش در مجموعه انتظامی است و در واقع آغاز راه است.‌

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052013358
  • خبرنگار : 50976