امام جمعه شهرستان اهر:

پیاده‌روی اربعین حسینی نشانگر ظرفیت جهان اسلام و تشیع است

امام جمعه شهرستان اهر پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی را نشانگر وحدت و ظرفیت جهان اسلام به خصوص تشیع عنوان کرد.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جمع مسئولان ادارات شهرستان اهر، به فرا رسیدن پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی(ع) اشاره و اظهار کرد: میلیون‌ها انسان در طول سال به روش‌های مختلف برای زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) مشرف می‌شوند که این امر مهمی است و نشانگر وحدت، همدلی و ظرفیت جهان اسلام که در راس آن‌ها تشیع قرار دارد و حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین نیز در جهت امنیت و دفع فتنه‌های دشمن بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه خدمت‌رسانی به مردم را مهم برشمرد و افزود: در روایات و احادیث به خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به مردم بسیار اشاره شده است، چرا که مردم ولی نعمتان ما هستند و باید در حل مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها تلاش مضاعف بکنیم. 

وی مهم‌ترین مشکل شهرستان اهر را اقتصاد و اشتغال جوانان برشمرد و از مسئولان ارشد این شهرستان خواست از ظرفیت پیش آمده در خصوص انتخاب رئیس جمهوری که خود فرزند این استان است برای توسعه، آبادانی و حل مشکلات این استان و خصوصا شهرستان اهر استفاده نمایند. 

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری همچنین به ظرفیت‌ها و منابع غنی معدنی، کشاورزی، گردشگری منطقه ارسباران و شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت‌های عظیم الهی برای رفع مشکلات مردم، اشتغال، توسعه و آبادانی منطقه استفاده شود و این امر با وحدت و همدلی امکان‌پذیر خواهد بود. 

وی در ادامه بر ضرورت شایسته سالاری در بدنه دولت جدید تاکید کرد. 

فرماندار شهرستان اهر نیز در ادامه این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف معدنی، خدماتی، عمرانی در این شهرستان به مشکلات مهم معدن مس انجرد یعنی مسئله آب و برق اشاره کرد و از نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواست برای حل این مشکل اقدامات اساسی انجام دهند. 

وی تامین آب شرب را مشکل آینده شهرستان اهر برشمرد و افزود: طبق نظر کارشناسان پاییز امسال با بارش کم و کم آبی روبرو خواهیم بود که باید در این مورد توجه ویژه شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052013301
  • خبرنگار : 50006