شمارش معکوس برای افتتاح استخر هیدج

شهردار هیدج گفت: استخر این شهرستان دو بار به‌صورت ناقص افتتاح شده بود که همین موضوع بسته شدن ردیف‌های اعتباری را درپی داشت که با تلاش‌های انجام‌شده، این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا کاظمی امروز (شنبه، ۲۰ مرداد ماه) در مراسم تقدیر از خبرنگاران ابهر با اشاره به اینکه مجموعه لاله یکی از پتانسیل‌های خوب شهر هیدج در حوزه گردشگری و از مجموعه‌های بین‌ راهی خوب استان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این مجموعه در ورودی شهر قرار دارد، نیازمند ساماندهی‌ و تعمیرات است.

وی با توضیح اینکه یکی از نیازهای این مجموعه محوطه‌سازی است، بیان کرد: طرح این کار نهایی شده است تا برخی جداول و پیورها تعمیر و ساماندهی شود که بتوانیم از فضاهای موجود نهایت استفاده را داشته باشیم.

کاظمی با اشاره به وجود زمین‌های شهرداری در نزدیک اتوبان، ادامه داد: شهرداری و شورا از هر سامایه‌گذار داخلی و خارجی که در این مجموعه با شهرداری سرمایه‌گذاری کند، حمایت می‌کند.

او با بیان اینکه در طرح توسعه مجتمع لاله، بازارچه صنعت کفش راه‌اندازی می‌شود، افزود: بزرگ‌ترین خیر صنعت کفش برای این شهر، کارآفرینی است. نرخ بیکاری در هیدج صفر است و حتی زنان نیز در خانه‌های خود مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.

شهردار هیدج با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین پیگیری‌هایی که توسط اعضای شورا و شهرداری انجام شد، استخر هیدج است، با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی این پروژه، چاه عمیق آن بود، ادامه داد: این چاه حفر و آماده شده و استخر نیز آبگیری شده و عزم راسخ شورا و شهرداری این است این پروژه ناقص افتتاح نشود.

کاظمی با اشاره به اینکه شهرداری هیدج یکسری مطالبات از دستگاه‌های اجرایی داشت، گفت: در برهه‌ای با راه و شهرسازی برای هفت هکتار زمین تفاهنامه‌ای بسته بودند که به‌خاطر پرداخت نشدن بخشی از مبلغ توسط شهرداری، این زمین‌ها سند نداشت که برای حل مشکل مردم اعضای شورا پرداخت ۲۳۰ میلیون را مصوب کردند که با این اقدام ۱۸۰ قطعه از زمین‌های مردم در کوی هفت هکتاری سنددار شدند.

او ادامه داد: در ۱۷ هکتار از اراضی قرار بود مسکن و شهرسازی به تعهدات خود عمل کند که ۱۵ سال بود به این تعهدات عمل نکرده بود، با پیگیری انجام‌شده قرار است قدرالسهم شهرداری مشخص و پرداخت شود. یکی از مشکلات اصلی شهروندان هیدجی مشکل مسکن است که شهرداری و شورا از هر اقدامی که منجر به حل این مشکل شود حمایت می‌کند.

شهردار هیدج با اشاره به اینکه در بحث اراضی ۶۸ هکتاری تیز دو بار تفاهم‌نامه از طرف اعضای شورا تصویب شد، اما راه و شهرسازی نتوانسته از وزارتخانه مجوزهای لازم را بگیرد، گفت: در این زمینه نیز قدرالسهم شهرداری به‌خاطر مردم پایین آورده شد و منتظر نظر راه و شهرسازی در این حوزه و دادن وجه تضمین هستیم.

وی با یادآوری اینکه هیدج از بابت بافت شهری از بهترین شهرهای استان است، بیان کرد: در قسمت پایین‌دست رودخانه کبیر ۱۰۰ هکتار بافت قدیمی شهر است که در قالب بافت فرسوده به کمیسیون برده شد و با تلاش‌های انجام‌شده به‌عنوان بافت فرسوده اعلام کردند که همین موضوع خود امتیازاتی از قبیل قیر یارانه‌ای اعطای تسهیلات به مردم در ساخت مسکن است.

کاظمی با بیان اینکه هیدج پتانسیل‌های زیادی دارد که از آنها استفاده نمی‌شود، افزود: شهرداری و شورا در حال رایزنی با میراث فرهنگی است تا روزی به نام حکیم هیدجی ثبت شود.

در ادامه این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با بیان اینکه مجموعه لاله درپ شیوع ویروس کرونا زیان‌ده و به شدت فرسوده شده بود، گفت: با زحمات اعضای شورا و شهرداری این مجموعه از حالت زیان‌ده خارج شده و سودده است، هرچند با حد ایده‌آل هنوز فاصله دارد.

بهروز آفرینش با توضیح اینکه طرح جامعی برای این‌مجموعه پیش‌بینی نشده است، ادامه داد: با توجه به همین موضوع در نهایت نظر این شد که طرح جامعی برای مجموعه تهیه شود تا با بهره‌گیری از این طرح بتوانیم ادامه کار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت زمین در حال حاضر در هیدج در بالاترین حد خود قرار دارد، بیان کرد: قیمت زیاد زمین بلای جان حوزه مسکن و صنعت و افزایش جمعیت در هیدج شده است‌.

آفرینش با بیان اینکه در بخش مسکونی چند طرح ارائه شد تا ترمز قیمت مسکن در هیدج کشیده شود، گفت: یکی از اقدامات مهم در این حوزه پیگیری الحاق ۶۸ هکتاری است که فعلاً نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052013049
  • خبرنگار : 50163