امام جمعه اردبیل:

خبرنگاران خدمتگزاران واقعیت‌ها و ادا کنندگان حق بزرگ ملت‌ها هستند

امام جمعه اردبیل گفت: خبرنگاران خدمتگزاران واقعیت‌ها و ادا کنندگان حق بزرگ ملت ها یعنی حق اطلاع از واقعیت‌ها هستند، اگر خبرنگاران در غزه نبودند دنیا هیچ اطلاعی از عمق جنایات اسرائیل پیدا نمی‌کرد و همین امر در خطرات امر خبرنگاری کافی است.

آیت الله سید حسن عاملی امروز، ۱۹ مرداد در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به مشکلاتی که برخی معدن کاران برای اهالی منطقه عنبران درست کرده‌اند، گفت: آقای رئیس جمهور تاکید می‌کنند که رضایت مردم اساس کار من است، مسئولین در تصمیم گیری‌های کلان خود باید این اصل را لحاظ کنند اینکه رضایت یک نفر را بر رضایت اهل یک منطقه مقدم کنیم، کاملاً خطاست. متاسفانه در واگذاری معادن گاهی یک مجوز در برابر رضایت کل یک روستا قرار می‌گیرد و موجبات نارضایتی فراهم می‌شود بعد از واگذاری و بی‌اعتنایی به رضایت عمومی باز گاهی اذیت و آزار اهل محل به خاطر درآمد یک معدن کار استمرار پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این هفته انفجارات عظیم در معادن منطقه عنبران اهل محل را کلاً علیه مسئولین بدبین کرده است، آیا این رعایت حقوق شهروندی است؟ این معدنکار از کجا این جرات را پیدا کرده که دست به انفجارات غیر متعارف می‌زند؟ من از دادستان محترم اردبیل که شخصاً به این موضوع وارد و شکایت اهل محل را ارج نهاده تشکر می‌کنم. ترک برداشتن خانه‌ها در اثر انفجار، ضایع شدن کشاورزی در اثر باران گرد و خاک، ضایع شدن جاده‌ها در اثر تردد ماشین‌های سنگین و به هم ریختن  آسایش اهل محل در اثر صدای مهیب انفجارات و... آیا این‌ها کافی نیست که مسئولین در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند؟

امام جمعه اردبیل در بخش دیگر از خطبه خود با تاکید بر اینکه انتخاب سنوار به جای هنیه ضربه بسیار دردناکی به پیکر اسرائیل بود و نتانیاهو را از ترور شهید هنیه پشیمان می‌کند، خاطر نشان کرد:  حماس در کوتاه مدت در یک حرکت دموکراتیک بالاجماع فردی را انتخاب کرد که به شدت قائل به مبارزه و قلباً و قالباً قائل به روابط با ایران است.

وی افزود: اسرائیل یک مطلب را از یاد نبرد و آن اینکه هر وقت فرماندهی را ترور کند قطعاً فرمانده بعدی که جای او می‌آید حماسی‌تر و شدیدتر خواهد بود، مثال روشن آن سید حسن نصرالله است.

امام جمعه اردبیل در پایان ضمن گرامی داشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار تصریح کرد: روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز تبریک می‌گوییم، این روز را در حالی گرامی می‌داریم که در جنایات اخیر اسرائیل در فلسطین تا به حال ۱۶۵ خبرنگار به شهادت رسیده است. بعضی از این عزیزان به همراه خانواده خود، جان خود را از دست داده‌اند، اگر خبرنگاران در غزه نبودند دنیا هیچ اطلاعی از عمق جنایات اسرائیل پیدا نمی‌کرد و همین امر در خطورت امر خبرنگاری کافی است.

آیت الله عاملی افزود: خبرنگاران چشمان بینای جامعه، خادمین پنهان امنیت، سرداران اصلاح و پیشرفت، خدمتگزاران واقعیت‌ها و ادا کنندگان حق بزرگ ملت‌ها، یعنی حق اطلاع از واقعیت‌ها هستند. بی‌جا نیست که زمامداران خودسر همیشه از خبرنگاران حرّ و آزاده می‌ترسند و بی جا نیست که دجال بزرگ روزگار ما، امپراطوری رسانه‌ای به راه انداخته است.

 انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403051912622
  • خبرنگار :