قسم به قلم و آنچه می‌نویسد...

مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های مختلف خوزستان در پیام های جداگانه هفدهم مردادماه، روز خبرنگار را تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، در پیام علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان آمده است:

«باسمه تعالی

خبرنگار، فرمانده پرتلاش عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه و دیده بینای افکار عمومی در کنار سیستم خدمت‌رسانی است که با هنر، تخصص و نکته‌بینی، یار صدیق و دلسوزی برای مدیران و مردم به شمار می‌رود.

برای جامعه اطلاع رسانی کشور، ۱۷ مرداد ماه سالروز گرامیداشت منزلت و جایگاه خطیر اطلاع رسانی که مزین به نام شهیدان پر تلاش عرصه خبر و رسانه است، روزی پرشکوه و قابل تقدیر است که باید برای اعتلای آن همت نمود.

بدینوسیله روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، بالاخص خبرنگاران و سفیران آگاهی بخش در زمینه مسائل حقوقی و قضایی تبریک عرض می‌کنم.»

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان نیز با ارسال پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به همه خبرنگاران پرتلاش و متعهد تبریک گفت. در پیام تبریک وی آمده است:

«قلم نه در حصار زمان می‌ماند و نه در حصار مکان؛ چرا که از جنس اندیشه و شعور است.

به راستی که خبرنگاران صدیق استان خوزستان با تعهد و مسئولیت‌پذیری وظایف خود را در امر اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی به نحو شایسته‌ای انجام و امروز با توجه به تهدیدات سایبری و آسیب‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، خبرنگاران عزیز استان با اطلاع‌رسانی دقیق موضوعات به ویژه در بحث آموزش مسائل سایبری، تلاش‌های بسیار زیادی در راستای تعالی سلامت فکری و فرهنگی جامعه انجام می‌دهند.

به جرأت می‌توان خبرنگاران را  سمبل دلسوزی، مطالب‌ گری، تعهد، آگاهی‌بخشی و وظیفه‌شناسی دانست.

اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار از کلیه خبرنگارانی که در امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی آحاد مردم در خصوص جرایم سایبری این پلیس را یاری می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.»

در پیام عبدالله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان هم آمده است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

«اگر زحمات شما [خبرنگارها] نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود... شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

١٧ مردادماه یادآور سالروز شهادت شهید صارمی و تداعی کننده تلاش های جهادگونه فعالان عرصه رسانه ها در راستای تنویر افکار عمومی و آگاه سازی جامعه در ارتباط با رویدادهای مهم و اثرگذار است.

چه نقشی بالاتر از افسران تحقق جهاد تبیین را در جامعه اسلامی می توان برای خبرنگاران و اصحاب رسانه تعریف کرد چه آنکه این عزیزان با تکیه بر قلم شیوا و رسای خود پیام آور آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه هستند و چه جایگاهی بالاتر از  آنکه خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و آنچه می نگارند سوگند یاد کرده است.»

همچنین در پیام تبریک داود میرشکار مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان آمده است:

 «بسمه تعالی

"ن و القلم و ما یسطرون"

اطلاع رسانی یک کار هنرمندانه است و به مساله خبررسانی باید به این چشم نگاه کرد که به نیت ترویج خیر باشد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌اند. خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای ، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها است.

آن‌چه شما می‌نگارید و می‌گویید و به نمایش می‌گذارید؛ نه فقط در یک رسانه که در جان و دل یک ملت و فراتر از آن در محضر خداوند ثبت و ضبط خواهد شد؛ خوش بر احوال آنان که در مسیر حق و حقیقت گام برمی‌دارند و ارزش این حرفه‌ ارزشمند و گران‌قدر را آنچنان که باید درک می‌کنند و پاس می‌دارند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای خبرنگار، این روز را به یکایک شما تلاشگران عرصه‌ دانایی تبریک می‌گوییم و تلاش‌های شما را در عرصه فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره محیط زیست ارج می‌نهیم.»

همچنین محمدرضا رضایی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در پیامی عنوان کرد: 

«هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی (خبرنگار شهید) یاد آور تلاش بی وقفه خبرنگاران آگاه و وظیفه شناسی است که همواره با سلاح قلم و با حفظ قداست و رسالت والای آن در جامعه می کوشند.

روز خبرنگار، روز کسانی است که دانستن را حق مردم می دانند و متعهدانه و صادقانه برای احقاق آن، جهادی ماندگار را رقم زده اند و با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ " آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند. اینجانب فرا رسیدن این روز با شکوه را ارج نهاده و به اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد که با جدیّت و تلاش بی وقفه در مسیر پیشرفت و توسعه نظام سلامت با این مجموعه همراه و همدل بودید، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال تداوم عزّت و اهتمام مسئولانه شما عزیزان را در انجام وظایف خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخش آرزومندم.»

در پیام تبریک وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به مناسبت روز خبرنگار نیز آمده است:

«ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» در تقویم رسمی ایران اسلامی هفدهم مردادماه، به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شجاع و متعهد، شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شده است؛ این روز فرصتی است مغتنم تا از جایگاه معنوی و از زحمات بی دریغ اصحاب قلم و رسانه در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، تقدیر و تجلیل شود.

بی‌شک امروزه نقش بی‌بدیل خبرنگاران درهدایت افکار عمومی‌ بر هیچ چشم بصیری پوشیده نیست و جایگاه خبرنگار نیز در جمعیت هلال احمر متفاوت است چرا که خبرنگاران در هنگامه حوادث نقشی بی بدیل درعرصه ی خبر و اطلاع رسانی ایفا می‌کنند، نقشی از جنس امیدزایی و بحران زدایی، فعالان در این عرصه همپای امدادگران، به تسکین آلام بشری، همت می‌گمارند و باجهت دهی صحیح افکار عمومی در کنترل و مدیریت بحران‌ها موجب تقویت همبستگی ملی می‌شود.

اینجانب، ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و فعالان رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی به ویژه در سطح استان خوزستان که همواره حامی و پشتیبان جمعیت هلال‌احمر در دستیابی به اهداف عالیه و داوطلبانه هستند تبریک عرض نموده و سلامتی و توفیقات روزافزون این عزیزان و فرهیختگان را از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»

در پیام تبریک دکتر هدایت اله عبدی‌زاده مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان نیز آمده است:

«هفدهم مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، فرصت مغتنمی است تا از خبرنگاران صدیق و شریف اصحاب رسانه که با نگاه حرفه‌ای همراه با نقد منصفانه و گزارش های کاربردی، همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی‌بخشی به مردم به ویژه اطلاع‌رسانی اثربخش از حوزه درمان تامین اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند قدردانی شود.

صاحبان رسانه‌ و قلم، بازگوکنندگان اندیشه و منتقل‌کننده  اطلاعاتی هستند که می‌توانند با زیبایی نگارش حرفه‌ای و بهره‌گیری از دانش روز در مسیر تعالی انسان به همنوعان خود کمک نموده و این گونه جایگاه قلم را پاس دارند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به این قشر فرهیخته و مجاهد، از زحمات یکایک اصحاب رسانه، خبرنگاران و صاحبان اندیشه و قلم که در سخت‌ترین ایام  با اطلاع رسانی به موقع و مستمر با مدافعان سلامت همکاری کردند، تقدیر و تشکر نموده و از درگاه ایزد منان سلامتی و توفیق روزافزون آنان را مسئلت دارم.»

در پیام تبریک جمال شیبه مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) خوزستان نیز آمده است:

«خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی و مطالبه گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به “نون والقلم مایسطرون” در طبق اخلاص گذاشته‌اند و روز خبرنگار فرصتی است ارزشمند و گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ این سفیران صادق و راویان صدیق که نقشی بی‌بدیل در استیفای حقوق مردم از طریق شفاف‌سازی، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی ایفا می کنند.

حق گویی و مطالبه حق توسط خبرنگاران عزیز یقینا مجاهدتی بزرگ و فداکاری فرهنگی سترگی می باشد که مستلزم ارج گذاری و قدردانی همه ماست.

حضور فعال و تاثیر گذار شما خبرنگاران و گزارشگران و عکاسان خبری رسانه در جمع امدادگران و تلاش خاضعانه شما خیرین رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به آحاد جامعه به ویژه تشویق و انعکاس طرح‌ها و پویش های« مناسبتی » و «کمک‌های مومنانه» نقشی مهم و تاثیرگذاری در اعتلای فعالیت‌های این نهاد و ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی و اعتماد سازی در جامعه را بهمراه داشته که بحق شایسته تقدیراست.

اینجانب مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش ها، زحمات، اطلاع رسانی ها و نقدها و تذکرات خبرنگاران، فعالان رسانه ای و تلاشگران اطلاع رسانی در سطح رسانه های مختلف ابراز نموده، توفیق همگان را در تمهید عدالت گستری و کمک به بهبود مستمر امور خدمت رسانی به نیازمندان جامعه در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از درگاه خداوند مسالت می کنم.»

سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر نیز در پیامی عنوان کرد:

«بسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمٌ

نٓۚ وَ ٱلقَلَمِ وَ مَا یَسطُرُونَ

خبرنگار در مفهوم و معنای لغوی آن همان کسی است که خبر و وقایع را می‌نگارد و انتشار می‌دهد.

در قالب این مفهوم بسیط، گروه زیادی از افراد که به اینترنت دسترسی دارند و صاحب فضایی در شبکه‌های اجتماعی هستند و می‌توانند خبری را بنگارند و آن را در منظر مردم قرار دهند، خبرنگارند. اما در جامعه کسانی هستند که به صورت ویژه و تخصصی در این امر فعالند و در تقابل و تعاملات اجتماعی مسئولیت مستقیم پذیرفته‌اند که در این مفهوم، خبرنگار، فردی آگاه، زمان شناس و متدین و بصیر است و با قلم و بیانش، دانش و نور می آفریند، مبیّن حقیقت و کمک کننده به عدالت، جدا کننده حق از باطل، ناشر اخلاق حسنه اسلامی و حساس به سرنوشت بشری است.

بی تردیدُ حساسیت روز افزون اطلاع رسانی در عصر حاضر که این حوزه را به یکی از اثرگذارترین حوزه‌ها تبدیل کرد، می‌طلبد که با تامل بیشتر، در راستای هرچه ارزشی‌تر کردن حرفه خبرنگاری تلاش نماییم و باور داشته باشیم که هر اقدام حتی کوچک در این عرصه، اگر با نیت الهی توام گردد به تعالی جامعه کمک خواهد کرد.

کارکرد تمامی اصحاب رسانه در ارائه مشکلات موجود کشور و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بی‌بدیل و غیرقابل انکار است و توجه ویژه به فعالان این حوزه و همکاری تنگاتنگ مسئولان با خبرنگاران می‌تواند در حل مشکلات مختلف موثر باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا از صدر اسلام تاکنون و همینطور شهدای خبرنگار به خصوص شهید محمود صارمی، هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران ارجمند و فرهیخته به ویژه در شهرستان دارالمومنین شوشتر تبریک عرض نموده و سلامتی و موفقیت فعالان حوزه رسانه را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.»

در پیام تبریک مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان هم آمده است:

«بسمه تعالی

"ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ "

نون و سوگند به قلم و آنچه می ‏نویسند

خبرنگاران قلب تپنده و چشمان همیشه بیدار جامعه هستند که با نشر اخبار و اطلاعات درست و سالم، زمینه رشد بینش عمومی را  در جامعه فراهم کرده و به عنوان روشنگران عرصه اجتماعی، حافظان شفافیت و مخالفان تاریکی و خمودگی در جامعه با سلاح خود که همانا سلامت نفس و قلمشان است در راه جستجوی حقیقت، با گفتار و عمل درست با سختی‏‌های پیشرو مقابله می‌‏کنند تا آگاهی و درستی را به افکارعمومی اهدا کنند.

بهزیستی خوزستان افتخار دارد که طی سالیان گذشته در مسیر تعاملی صمیمی و پایدار با اصحاب رسانه قدم برداشته و به مدد همراهی خبرنگاران عزیز در سراسر استان، در همه حال اطلاع رسانی شفاف از عملکرد خود را به مخاطبان و ذی نفعان مدنظر داشته است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه خبر به ویژه شهید  محمود صارمی، "هفدهم مردادماه" روز بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه و  روز احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات آزاد را به تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  به ویژه خبرنگاران عزیز استان که در راستای ارتقای سطح فرهنگی، فکری، سیاسی، و اقتصادی آحاد جامعه و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  گام بر می دارند  تبریک عرض نموده و برای آنان تداوم عزت و استواری و پایداری قلم را آرزو می نمایم.»

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رییس توسعه حل اختلاف خوزستان هم در پیامی ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را به خبرنگاران استان و کشور تبریک گفت. در پیام وی آمده است:

«بسمه تعالی

ن والقلم و ما یسطرون

سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد.

بی شک، دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.

همانگونه که صاحب نظران و آگاهان عرصه های اجتماعی و حقوقی می دانند و همواره بر آن تاکید دارند، افزایش سطح آگاهی های حقوقی و قضایی مردم موجب گذشت، عفو، بخشش و صلح و سازش و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش حجم پرونده های وارده به دستگاه قضایی است. و توسعه و گسترش این آگاهی ها قطعاً یکی از وظایف مهم خبرنگاران و رسانه های مختلف و دلسوز و متعهد می باشد که می توانند در تعامل بیشتر با مجموعه دستگاه قضایی استان خوزستان موجبات تحقق این امر مهم را فراهم نمایند.

اینجانب ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز استان و کشور تبریک عرض نموده و از تلاش و زحمات شما عزیزان در انعکاس و مخابره اخبار فعالیت‌ها و تلاش‌های دستگاه قضایی علی الخصوص شوراهای حل اختلاف در زمینه ترویج  فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه صمیمانه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش در عرصه آگاهی را آرزومندم.»

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051711480
  • خبرنگار : 50225