تایید حکم قصاص قاتل شهید فراجا

فرمانده انتظامی استان سمنان از تایید حکم قصاص قاتل شهید انتظامی استوار دوم محمدجواد رحیمی خبر داد.

سردار جلیل موقوفه‌ئی امروز (۱۷ مرداد ماه) اظهار کرد: ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ شهید والامقام استوار دوم محمدجواد رحیمی حین انجام وظیفه با هدف کمک به خانواده‌ای گرفتار و کادر درمان به بیمارستان ولایت شهرستان دامغان اعزام شد که در حادثه‌ای تلخ و ناگوار در اوج مظلومیت توسط فردی مورد حمله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر و موثر و دفاعیات کارشناسان حقوقی فرماندهی انتظامی استان سمنان، ادامه داد: دادگاه کیفری ۱ شهرستان شاهرود رای مبنی بر قصاص قاتل صادر که با فرجام خواهی وکیلش نسبت به رای صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد.

او بیان کرد: در راستای پیگیری ویژه معاونت حقوقی استان با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا و مکاتبات صورت‌گرفته به دستور رئیس دیوان عالی کشور شعبه ۴۹ این دیوان پرونده را مورد رسیدگی قرار داد و با پی‌جویی مستمر و موثر کارشناسان حقوقی انتظامی استان شعبه یادشده درخواست فرجام‌خواهی وکیل متهم را ناموجه و غیر مدلل تشخیص داد و رای دادگاه بدوی مبنی بر قصاص قاتل را تایید کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه حکم قصاص قاتل در مراجع ذی‌صلاح قانونی در حال اجراست، افزود: پلیس برای تامین و پایداری نظم و امنیت در جامعه چنانچه نیاز باشد تا سرحد جان از خودش هزینه خواهد کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403051711398
  • خبرنگار :