تقدیر از ۷۴۸ جهادگر جهاددانشگاهی/ شاخص انتخاب جهادگران شفاف است

قائم مقام رییس جهاد دانشگاهی گفت: امسال نیز برای قدردانی از این جهادگران با تفاوت‌هایی نسبت به گذشته در خدمتتان هستیم، از سال ۱۳۷۷ تا به امروز تقریبا از ۸۴۸ جهادگر نمونه تقدیر شده است.

به گزارش ایسنا، حسین فارسی قائم مقام رییس جهاد دانشگاهی در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهدای خدمت به ویژه آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، شهدای انقلاب، شهدای امنیت و مدافعان امنیت و شهید اسماعیل هنیه را گرامی میداریم و برای دولت سیزدهم نیز آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود:یک سال از عمر پربرکت جهاددانشگاهی به عنوان نهاد مولود انقلاب گذشت، نهادی که همواره در خدمت نظام و انقلاب بوده و هر جا احساس نیاز وجود داشته با نقش آفرینی خاص توانسته نظر مسئولان و به ویژه نظر مقام معظم رهبری را جلب کرده است، این نقش آفرینی و  دشمن شکنی ها و ایجاد جریان فرهنگی محقق نمی‌شود مگر با حضور جهادگران که از سرمایه‌های اصلی این نهاد علمی است.

قائم مقام رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: امسال نیز برای قدردانی از این جهادگران با تفاوت‌هایی نسبت به گذشته در خدمتتان هستیم، از سال ۱۳۷۷ تا به امروز  تقریبا از ۷۴۸ جهادگر نمونه تقدیر شده است، امسال برای فرهنگ‌سازی و نشان دادن جایگاه جهادگران ممتاز را نیز با ۸ معیار ویژه و ۳۴ مصداق عملیاتی شامل خلاق و نوآوری، تولید کشف فراورده‌های علمی، کمک به مدیریت، حل چالش‌های موجود و اثرگذاری در فرآیندها و تقویت فرهنگ ما می توانیم، تنوع بخشی به منابع درآمدی در کنار شاخص‌های دیگر برای انتخاب جهادگر ممتاز است.

وی ادامه داد: برای انتخاب جهادگران شایسته و ممتاز از اواخر سال گذشته کار خود را آغاز کردیم و آیین نامه و دستورالعمل ها تهیه شد و طی آن ۵۹ واحد سازمانی، ۳۶۸ نامزدمعرفی شدند و در نهایت از  ۴۴ نفر منتخب، ۳۹ نفر شایسته تقدیر و ۵ نفر جهادگر ممتاز نیز انتخاب شد.

فارسی بیان کرد: تعداد نامزدهای معرفی شده در حوزه پژوهش و فناوری ۸۲ نامزد، که از بین آنها ۱۱ نفر، جهادگردر حوزه فرهنگی ۳۲ نفر نامزد و ۵ نفر منتخب، آموزش کارافرینی ۵۱ نفر و ۶ منتخب و پشتیبانی ۹۲ نامزد و ۱۱ برگزیده، تجاری سازی ۵ نفر و یک انتخاب و در حوزه ریاست و حراست و روابط عمومی ۲۴ نامزد و ۴ انتخاب و رسانه های جهاد دانشگاهی بین ایسنا و اینا ۷ نفر معرفی شده و یک نفر انتخاب شده است.برای جهادگران ممتاز ۷۳ کاندیدا که ۴ نفر انتخاب شدند.

وی افزود: میانگین سنی ۴۴ منتخب، ۴۳ سال است و جوانترین منتخب ۳۴ سال و مسن ترین ۶۰ سال است و  یک نفر سابقه ادوار انتخاب در این دوره هم انتخاب شده است و نسبت  انتخاب آقایان در مقایسه با زنان  به ۴۴ درصد رسیده است که پیشرفت چشمگیری محسوب می شود.

قائم مقام رییس جهاد دانشگاهی بیان کرد: پس از بررسی عملکرد این ۷۳ نفر  معرفی شده  به دبیرخانه در واحدهای تخصصی و کارگروه متشکل از پژوهش فناوری،معاونت هماهنگی، مدیرکل واحدها که سه رئیس واحدهای استانی در قالب هیئت داوران حضور داشتند.

وی گفت: امکان تقدیر از همه عزیزان وجود ندارد و باید تعدادی را به صورت نمونه و نمادی و بر اساس شاخص جهادگر نمونه بر اساس مستندات شفاف انتخاب می‌شوند، انتخاب صحیح و بر اساس امتیازهای شفاف امکان معرفی جهادگران در سطح کشور و حتی بین الملی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403051711332
  • خبرنگار : 71974

برچسب‌ها