مدیرکل غله استان گلستان تاکید کرد:

قطع دست ناپاکان از سفره مردم دستاورد دولت شهید رئیسی/ پرداخت قریب‌الوقوع طلب گندمکاران

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با بیان اینکه پیش ازین چندین سال شاهد جریاناتی غیرقانونی در حوزه آرد و نان بودیم، اظهار کرد: یکی از بزرگترین اقدامات دولت شهید رئیسی گسستن زنجیره مفاسد در توزیع آرد استان گلستان بوده است.

 روح الله مهری امشب در جریان حضور در جمع مدیر، دبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلستان ضمن تبریک هفته خبرنگار و زنده نگهداشت یاد و خاطره «شهید صارمی» از مجاهدت‌های خبرنگاران تقدیر کرد و گفت: روزی که منتسب به شماست روز شهیدی انقلابی، ولایت مدار و تاثیرگذار در جامعه بوده و این مدال افتخاری بر گردن خبرنگاران است.

وی از رشد ۲ برابری خرید گندم در سال اخیر نسبت به سال گذشته در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: امسال موفق به خرید یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان و کسب رتبه دوم کشوری در این زمینه شده‌ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از افزایش میزان ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای دولتی استان خبر داد و افزود: امسال با ذخیره سازی ۲۱۱ هزار تن در سیلوهای دولتی با رشد ۳ برابری در این امر مواجه بودیم.

روح الله مهری با بیان اینکه گندم‌های خریداری شده در استان از کیفیت بالایی برخوردارند ادامه داد: به لطف تدابیر مسئولان این حوزه و نظارت بر امر توزیع، ۹۷درصد از آرد خارج شده از کارخانه به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شود و تا آخر امسال گزارشی از سرقت گندم‌های باکیفیت دریافت نخواهیم کرد.

وی با خبر پرداخت مطالبات گندم‌کاران طی ماه‌های اخیر اذعان کرد: کشاورزان استان با توجه به بازه زمانی تحویل محصول خود، از ۲۶درصد تا ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول با وعده پرداخت مطالبه گندمکاران در آینده نزدیک ادامه داد: امسال ۱۹.۵ همت گندم خریداری شده و تاکنون ۱۵.۵ همت آن به کشاورزان پرداخت و ۴ همت باقی مانده به زودی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر واگذاری توزیع آرد دولتی به شبکه خصوصی توضیح داد: کارگروه آرد و نان استان به ریاست استاندار و تحت نظارت کارگروهی متشکل از اداره کل راهداری، دفتر اقتصادی استاندار، جهاد کشاورزی و غله به یکی از شرکت‌های معتمد و امین استان واگذار شده است و  ۱۱نفر از کارمندان پاکدست اتحادیه خبازان نیز به همکاری با این شرکت مشغول هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051611114
  • خبرنگار : 50629