سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

کتاب یک روش ماندگار برای معرفی شهداست

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: کتاب، یک روش ماندگار برای معرفی شهداست.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان همراه جمعی از کارکنان اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان با خانواده سردار شهید رضا رستمی‌مقدم به‌عنوان نخستین شهید مدافع حرم در شهرستان خرم‌آباد دیدار کرد.

وی در این دیدار که در خانه شهید رستمی‌مقدم انجام شد، با بیان اینکه شهدا زنده و نقش‌آفرین هستند، گفت: همه ما در هر پست و مقامی، مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های خانواده‌های معظم این شهیدان هستیم. شهدا با از جان گذشتگی، ایثار و نثار خون خود امنیت پایدار و آرامش را به ارمغان آوردند و همه قدردان ایثار و فداکاری شهدا هستیم.

‌سبزیان با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا افتخار و توفیقی بزرگ است که نصیب خدمتگزاران نظام شده است، ادامه داد: خانواده شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده و امروز وظیفه ماست نسبت به تکریم خانواده شهدا و یادگاران آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با احساس مسئولیت بیشتری تلاش کنیم.

وی بیان کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد مردم بویژه نسل جوان راه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف و همراهی جامعه هدف و مسئولان وجود دارد که بدون شک یکی از بهترین راهکارها تکیه بر ثبت و ضبط خاطرات و انتشار آن با فرهنگ مکتوب و کتاب است.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار کرد: کتاب یک روش ماندگار و اثرگذار برای انتقال از خودگذشتگی‌های شهدا برای نسل‌های آینده است و امید است در این زمینه، گام‌های بیشتری برداشته شود.

به گزارش ایسنا، شهید رستمی‌مقدم از جانبازان دوران دفاع مقدس در شهرستان خرم‌آباد است که ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۵ به‌عنوان فرمانده گردان احتیاط تیپ فاطمیون در منطقه حلب سوریه و در دفاع از حریم آل‌الله به فیض شهادت نائل شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051610655
  • خبرنگار : 50176