صدور بیش از ۱۷ هزار گواهینامه مهارتی بین‌المللی در خوزستان

رییس اداره سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از صدور بیش از ۱۷ هزار گواهینامه مهارتی بین‌المللی در خوزستان طی چهار ماه گذشته خبر داد.

محمد عنایتی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، مجموعا تعداد ۳۹هزار و ۳۵۰ نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۵۰ نفر موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی مهارتی شده‌اند.

وی ادامه داد: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای برای ۱۹ گروه هدف آموزشی در بیش از ۳۵۰ حرفه مهارتی با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر اجرا شد.

رییس اداره سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: در حال حاضر، ۲۴ مرکز آزمون آنلاین در استان خوزستان فعالیت دارند که سبب تسهیل در اجرای آزمون‌های مهارتی شده‌اند.

عنایتی‌راد بیان کرد: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، تفاهم‌نامه‌ها، صنعت ساختمان و آزمون‌های سازمان نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: تعهد سالانه اجرای آزمون‌های سازمان نیافته یا ادواری، ۷۱۱ نفر است که در این مدت برای هزار و ۶۵۹ نفر برگزار شد و رشد ۲۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس اداره سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: صدور گواهینامه مهارتی، تعیین صلاحیت آزمونگران، نظارت بر فرآیندهای سنجش مهارت، بازرسی در حوزه سنجش مهارت، طراحی و ممیزی سوال، طراحی و ممیزی پروژه‌های آزمون عملی، سنجش مهارت آموختگان و سنجش مهارت آموزش‌های سازمان نیافته یا ادواری، از ماموریت‌های خاص این اداره است.

عنایتی راد یادآور شد: در خوزستان ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یک هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی فعال هستند که خدمات آموزشی مهارتی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051610457
  • خبرنگار : 50300