موکب‌داران ایلام گرد هم آمدند

وزیر کشور گفت: موکب‌داری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکب‌داران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و بابصیرت را دور خود جمع کرده است.

احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه، ۱۵ مردادماه، در همایش بزرگ موکب‌داران، خادمان و جهادگران اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: اربعین مقدمه و پیشواز ظهور امام عصر (عج) است و امام حسین (ع) همه وجود خود را برای ورود به مکتب انسان‌ساز دعوت کرده و در این میان اربعین بهترین فرصت برای اتصال به خاندان وحی است.

وی افزود: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا تمام هستی خود، خانواده و یارانش را فدا کرد تا مردم را به مسیر درست خداشناسی و تبعیت از ولایت هدایت و ارشاد کند.

 وحیدی با اشاره به اینکه دنیای غرب گرفتار جهالت و گمراهی شده است، ادامه داد: اوج این تباهی و ضلالت را می‌توان در زندگی بشر غربی دید که جوانان آنان در سیاهی گرفتار شده‌اند.

وی بیان کرد: مناسک اربعین، همه ادیان توحیدی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به خود جلب کرده و با وجود آنکه آیین بزرگ و باشکوه اربعین توسط رسانه‌های غربی سانسور شده اما به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

وحیدی یادآور شد: اربعین مسیر درست هدایت را برای انسان‌ها روشن ساخت و مردم باید با تمسک به اربعین امام حسین (ع)، راه درست را بشناسند.

وی تاکید کرد: موکب‌داری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکب‌داران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و بابصیرت را دور خود جمع کرده است.

وزیر کشور اضافه کرد: موکب‌داران در کمال کرامت و افتخار خادم زائران اربعین هستند و این ایام بهترین فرصت برای تربیت، تعالی، رشد و نمو برای جوانان و نوجوانان است. موکب‌داران باید جوانان و نوجوانان را در این مقطع جذب کنند.

وی افزود: خاصیت موکب‌داری اربعین این است که بدون محدودیت همه انسان‌ها را جذب می‌کند و موکب‌داران خالق صحنه‌های زیبایی در خدمتگذاری به زائران هستند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب انسان‌ساز عاشورا است، ادامه داد: شهدای ایران اسلامی و جبهه محور مقاومت ملت‌های آزاده را بیدار کردند و با شهادت هر سردار و سربازی یک رزمنده دیگر جایشان را پر می‌کند و جبهه حق هیچگاه خالی از سربازان و سرداران جسور و شجاع شهادت طلب نیست.

«حسن بهرام‌نیا» نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم ایلام مردمی ولایت‌مدار و شهیدپرور هستند و سه هزار شهید والامقام سند افتخار و دل‌دادگی مردم استان ایلام به نظام است.

وی افزود: دهه محرم و اربعین تجلی‌گاه معرفت حسینی است و کنگره اربعین‌حسینی در این ایام بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: امروز شاهد هستیم که همه موکب‌داران در این همایش وزین و باشکوه حضور دارند و با حضور خود آمادگی خود را برای خدمت صادقانه به زوار اعلام می‌کنند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام بیان داشت: مردم ایلام به شایستگی پرچم امام حسین(ع) را برافراشته کردند که این نشانگر اربعینی بودن آنان است. مردم در انتخابات، بلوغ سیاسی و در اربعین خدمت خالصانه خود را به منصه ظهور رساندند.

وی اضافه کرد: تونل کبیرکوه در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود و فاز نخست سامانه گرمسیری آماده افتتاح و فاز دوم آن  در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه سامانه گرمسیری، حدود ۷ هزار میلیارد تومان  و برای تونل کبیرکوه در این دولت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به پروژه‌های استان، گفت: طی دو هفته اخیر، پروژه‌هایی از مصوبات سفر شهید رئیسی به ایلام، با ارزش بیش از ۵۴۹ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 بهرام‌نیا افزود: طی دو هفته اخیر تا به امروز، استخر دانش‌آموزی ایلام با ۵۳ میلیارد تومان، مدرسه هوشمند و سبز ایوان با ۳۵ میلیارد تومان، سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام با ۱۷۹ میلیارد تومان افتتاح، استخر مهران با ۳۲ میلیارد، تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهر ایوان با ۱۷۴ میلیارد تومان و درمانگاه تامین اجتماعی مهران با ۷۵ میلیارد تومان از پروژه‌هایی است که افتتاح شدند.

وی  ادامه داد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی ملکشاهی، پروژه آب‌رسانی و تصفیه‌خانه شهرستان ملکشاهی و کارخانه کاغذ سنگی چرداول نیز در هفته دولت افتتاح خواهند شد. 

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051510279
  • خبرنگار : 50126