از سال ۱۳۹۷ تماس با شماره ۱۱۵ از تمامی شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به مرکز شهر اصفهان متصل شده و فرماندهی تمام ماموریتهای شهرستانها در مرکز استان انجام میشود.
کارشناسان مرکز ارتباطات در حین مکالمه تلفنی سؤالاتی را در مورد وضعیت بیمار از تماس گیرنده میپرسند و بعد از جمعآوری اطلاعات لازم، تشخیص میدهند چه تصمیمی را برای فرد بگیرند.
رئیس مرکز فوریتهای پزشکی اورژانس اردستان در گفتوگو با ایسنا میگوید: از افرادی که با اورژانس ۱۱۵ تماس میگیرند میخواهیم خیلی سریع و دقیق به سؤالات پرستار تریاژ پاسخ دهند تا کارشناسان اورژانس زمان طلایی نجات مصدوم را از دست ندهند.
جواد مطیعی با بیان اینکه به طور متوسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ اردستان ماهانه به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مأموریت اعزام میشوند، تأکید کرد: این خیلی مهم است که بتوانیم در کمترین زمان در خدمت بیماران اورژانسی باشیم.
وی بیان کرد: طبق نظرسنجیهای انجام شده ۹۰ درصد از افرادی که خدمات اورژانس را دریافت میکنند نسبت به عملکرد پرسنل اورژانس رضایتمندی نسبی داشتند.
همواره کمبود آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ در زمان دو یا چند حادثه همزمان، باعث گلایه مردم شده است که مسئولان مربوطه این مشکل را یک موضوع کشوری عنوان میکنند زیرا معتقدند تحویل آمبولانس به مراکز اورژانس بر اساس جمعیت انجام میشود.
آنگونه که رئیس مرکز فوریتهای پزشکی اورژانس اردستان عنوان میکند از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال، کارشناسان اورژانس به ۱۴۸۶ مأموریت اعزام شدند که از این تعداد ۵۲۴ مورد شهری و ۵۲۰ مورد از آنها مأموریتهای تصادفی بوده است.
چالشهای اورژانس شهرستان اردستان در گام اول کمبود شدید نیروی انسانی و در ادامه بازسازی و بهسازی سه دستگاه آمبولانس از ناوگان فرسوده اورژانس است. موضوعاتی که اگر با مساعدت خیران و مسئولان مربوطه و شهرستان برطرف شود قطعاً میتواند خدمات بهتر و مفیدتری را به شهروندان و مردم جامعه داشته باشند.
انتهای پیام