شرکت بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز سمنانی در مراحل سه‌گانه جشنواره خوارزمی استان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان از شرکت بیش از ۳۵ هزار دانش آموز این استان در جشنواره خوارزمی این استان در سه سطح مدارس، مناطق و مرحله استانی خبر داد.

محسن فراتی ۱۵ مردادماه از برگزاری دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با رقابت ۵۱۸ دانش‌آموز، به میزبانی آموزش و پرورش مهدیشهر در این استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در ۱۳ محور با رویکرد تمام‌ساحتی شامل سلامت و تربیت‌بدنی، زبان و ادبیات فارسی، قرآن و معارف اسلامی، فرهنگ و هنر، ریاضی، پژوهش، زبان انگلیسی و...، برگزار شد.

وی ادامه داد: در جشنواره نوجوان خوارزمی امسال ، ۲۵ هزار دانش‌آموز دوره اول متوسطه در سطح مدرسه و بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز نیز در سطح شهرستان و منطقه شرکت داشتند.

وی افزود: این جشنواره به‌عنوان یک فوق برنامه آموزشی با رویکرد دست‌ورزی، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه کارآفرینی و مشارکت‌پذیری با هدف شناخت علائق و استعدادهای دانش‌آموزان به‌منظور تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و موقعیت‌محور بر اساس اهداف برنامه درسی ملی و توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش‌آموزان برای ورود به میدان رقابت‌های ملی و بین‌المللی، هر ساله در سه مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

فراتی تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی از یک‌ سو با هدف کمک به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در هویت‌یابی، شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی و شغلی آنها برگزار می‌شود و از سوی دیگر به تقویت توانایی‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان، تشویق به نوآوری و خلاقیت، ارتقاء فرهنگ پژوهش و فناوری، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر می‌پردازد.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403051509682
  • خبرنگار :