اخبار کشاورزی مازندران

قلع و قمع ۵۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در دو شهر مازندران

از سوی جهاد کشاورزی دو شهرستان۳۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در محمودآباد و ۱۹ مورد در عباس آباد قلع و قمع اراضی کشاورزی صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی ‌محمودآباد از قلع و قمع ۳۷ مورد کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

محمد هادی‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح  قانون حفظ اراضی زراعی و باغها و برابر دستور دادستان به همراه اکیپ اجرای حکم به اتفاق نماینده دادستان و اکیپ گشت ۱۳۱، تعداد ۳۷ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستاهای عبداله آباد، فرامده، اورطشت و افراتخت از توابع بخش سرخ رود شهرستان محمودآباد قلع و قمع شد.

هادی‌زاده افزود: این تغییر کاربری های غیرمجاز به صورت تفکیک، دیوارکشی و شن ریزی به مساحت ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع در زمین‌های کشاورزی روستاهای فوق بود که توسط این مدیریت قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: جهاد کشاورزی با هرگونه ساخت ‌و ‌ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی مازندران، وی خاطرنشان کرد: هرگونه ساخت و ساز در حوزه کشاورزی ممنوع بوده مگر این که مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح صادر شده باشد.

تحقق ۶۷ درصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی سوادکوه شمالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی از تحقق ۶۷ درصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

علی نوری نژاد با تاکید بر نقش تولیدات بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال پایدار و امنیت غذایی کشور، افزود: ۶۷ درصد برنامه های اشتغال زود بازده و تعهد اشتغال ابلاغی از سازمان جهاد کشاورزی استان در ۵ ماهه نخست سال جاری در بخش کشاورزی این شهرستان محقق شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی تصریح کرد: اشتغال ثبت شده در سامانه رصد در بخش های دامداری، گلخانه، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ خوراکی و ... بود.

خرید ۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان نکایی

مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به کشت گندم در ۱۱ هزار هکتار اراضی زراعی این شهرستان گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم تاکنون ۱۵ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان نکایی خریداری شد.

سعید صمدی زرینی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۶ مرکز خرید تضمینی گندم بوده، افزود: نرخ خرید تضمینی گندم ۱۷۵ هزار ریال است.

وی با اشاره به ثبت گندمکاران در سامانه پهنه بندی، تصریح کرد: ثبت اطلاعات کشاورزان شامل محل تولید، سطح زیرکشت، برآورد تولید و اطلاعات هویتی کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی در زمان تحویل محصول ضروری است، تمامی کشاورزان قبل از شروع خرید نسبت به صحت ثبت نام در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بتوانند محصول خود را به مراکز تحویل دهند.

جذب ۱۶۵ میلیارد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از جذب ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: تاکنون ۱۳۰ نفر از متقاضیان تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شعب بانک کشاورزی این شهرستان معرفی شدند که تاکنون ۱۶۵ میلیارد ریال از این تسهیلات جذب شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به این شهرستان تخصیص یافت، گفت: به‌منظور افزایش بهره‌وری در زیربخش‌های کشاورزی جهت دستیابی به اهداف کمی و کیفی مکانیزاسیون کشاورزی با اولویت تأمین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی متناسب شهرستان و ارتقای شاخص‌های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این میزان اعتبارات برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت که برای جذب کامل اعتبارات تخصیصی و اعتبارات شناور استانی با تمام تلاش پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051509661
  • خبرنگار :